Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Portalbel PA


Gluke

Anbefalte innlegg

For en del år siden så jeg et Neil Young cover band (live) som spillte med sånne "trær" på scenen. Hver mann hadde hvert sitt tre og et antall basskasser ettersom hva slags instrument de spillte. Jeg tror ikke de brukte PA anlegget som var installert i lokalet. Jeg vandret litt rundt i rommet og husker jeg var positivt overrasket over hvor jevnt bra lyd det var i lokalet. Bandet/Konserten var tydeligvis sponset av BOSE så de påpekte flere ganger hva slags utstyr de spillte på. Nå var det ikke et lydnivå som satt i mellomgulvet, men repertoiret spennte fra det ømme akustiske til mer fuzzbefengt og rocka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dæven, dette så ut som kjekke saker...

Det står å lese at systemet erstatter PA, monitor og mixer. Men det er ikke noe bilde eller forklaringer på hvor mange innganger man har osv.

Noen som har detaljkunnskaper om dette? Hvor mye kan man koble opp her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manualen ligger på nett. Det er to kanaler. En mic og en linje/gitar/iPod/alt annet. Men man kan koble til flere ting samtidig på den inngangen.

Skal man kjøre band så må man inn med en ekstern mixer å bruke denne som powered PA men da har man jo ikke monitor så jeg veit ikke hvor aktuelt det er. Kanskje for snillere typer musikk hvor man hører godt nok rett fra disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den Neil Young cover konserten jeg nevnte ovenfor hadde hver mann hvert sitt system. Dvs ett tre og noen subber. Bassisten hadde sikkert fire eller seks subber. Gitaristen en eller to. På meg virket det som de kun kjørte sitt eget signal i sitt "tre". Scenen så jo ut som et glissent skogholt, og det var ganske snodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en bønsj med LD Systems sin kopi av "treet" til Bose, kalt Maui28, på jobben. Vi er veldig fornøyde, selv om de ikke låter like smoooooth som Bose sitt system. Har en rigg på hvert undervisningsrom, samt et som står ferdig nedpakka til konsertbruk. Til større lokaler bruker vi to i et stereooppsett, og jeg har kjørt fullproduksjon m/band uten problem.

De har totalt utkonkurrert alt annet av PA som vi har (JBL-riggen er "forvist" til fast anlegg på bandrommet) - utrolig lett å transportere, rigge og spiller finfint. Jeg forstår ærlig talt ikke hvorfor trubadurer og band som spiller på små scener kjøper andre oppsett. Feeder veldig sjeldent også, kan lett stå bak/til siden for vokalist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.