Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Båndproblemer, garantisak?


Heilage

Anbefalte innlegg

Hepp.

Jeg merker at Les Paulen min har litt båndproblemer. Jeg får store mengder klirr på G og B-strengene, i første til tredje bånd, men ikkeno unormalt utover disse. Gitaren er et par måneder gammel (jeg kjøpte den ny i august), men jeg har modifisert litt på den, har satt på nye pickups og slikt, men jeg regner med at slikt ikke invaliderer en eventuell garanti? Er det i det hele tatt noe jeg kan kreve at 4Sound fikser på?

Er det noen av dere som har erfaring med å prøve å få fikset en gitar på garanti/reklamasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke noe galt med intonasjonen, vil jeg tro, men jeg kan jo sjekke for sikkerhets skyld. Jeg har gitarene i normal romtemperatur. Problemet har vært der siden starten, det tok bare litt tid før jeg fant ut nøyaktig hvor problemet lå.

EDIT: Intonasjonen er mer eller mindre spot on. Så jeg sitter igjen med ujevne bånd.

Endret av Heilage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er strengehøyden ellers og halsbøyen?

Begge er passe, det gir liten mening at kun to strenger klirrer på tre bånd hver om action og halsen var feil justert vel? Nå er ikke jeg noen ekspert på området akkurat, men jeg vil tro at for eksempel både G, B og E ville klirret om broen var skrudd for lavt på den siden (husk at dette er TOM-bro, ikke trem). Det samme gjelder vel om halsen var dårlig justert, men isåfall ville vel halsen vært skjev, som er et enda større problem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepp.

Jeg merker at Les Paulen min har litt båndproblemer. Jeg får store mengder klirr på G og B-strengene, i første til tredje bånd, men ikkeno unormalt utover disse. Gitaren er et par måneder gammel (jeg kjøpte den ny i august), men jeg har modifisert litt på den, har satt på nye pickups og slikt, men jeg regner med at slikt ikke invaliderer en eventuell garanti? Er det i det hele tatt noe jeg kan kreve at 4Sound fikser på?

Er det noen av dere som har erfaring med å prøve å få fikset en gitar på garanti/reklamasjon?

Du kan jo dra tilbake der du kjøpte den og få dem til å se på problemet.

Forhåpentligvis kan de finne ut hva som er problemet.

Det ville jeg gjort i hvertfall.

Har hatt litt samme problem med min les paul gitar før,mest med g strengen.

Men har ikke det nå mer.

Jeg skiftet til annnen tykkelse på strengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge er passe, det gir liten mening at kun to strenger klirrer på tre bånd hver om action og halsen var feil justert vel? Nå er ikke jeg noen ekspert på området akkurat, men jeg vil tro at for eksempel både G, B og E ville klirret om broen var skrudd for lavt på den siden (husk at dette er TOM-bro, ikke trem). Det samme gjelder vel om halsen var dårlig justert, men isåfall ville vel halsen vært skjev, som er et enda større problem...

Jepp, den måtte ha vært ganske skeivjustert for å klare å klirre i de tre nederste bånda. Men man veit aldri med gitarer. :D Hadde en gitar som klirra i de første fem bånda på lav E og A, og der var det båndsliping på 4. og 5. som var kuren. Som du beskriver det er det enten dårlig slipte bånd eller at halsen buler ut en smule der den tar i bånda.

Ville gått tilbake til butikken, ja, har grei erfaring med 4Sound (Trondheim i alle fall) der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan også hende at noen av båndene stikker opp og at de ikke nødvendigvis må slipes, men må bankes på plass. Kan du f.eks få en negl under "hodet" på et av båndene og gripebrettet? På en gitar med perfekte bånd skal ikke det være mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker de er litt sløve på Nashvillefabrikken, har noen ujevne bånd på min gitar og. Tok kontakt med butikken og fikk 2000,- i avslag :D

Fikk en full refretting og refinish av gripebrettet, pluss div annet, på en splitter ny LP (ikke en "billig" modell). Alt betalt av Gibson som måtte legge seg flate p.g.a. ovenfor nevnte sløvhet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en full refretting og refinish av gripebrettet, pluss div annet, på en splitter ny LP (ikke en "billig" modell). Alt betalt av Gibson som måtte legge seg flate p.g.a. ovenfor nevnte sløvhet :lol:

Håper det ikke er nødvendig, egentlig. :P

Jeg tenker jeg tar den med til 4Sound til uka, så hører jeg hva de sier. Det er ganske enkelt å høre problemet, så jeg satser på at de ikke er vanskelige, og jeg har alltid fått god service av de før, selv om det ikke har vært klagesaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.