Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken Les Paul anbefales til allsidig bruk?


Birkman

Anbefalte innlegg

Jeg har solgt min Fender strat nylig og vil bruke dette på en Les Paul for å ha en allsidig gitar som kan spille alt fra clean ambient til hardcore metal.

Budsjett 8000-10000

Har følgende kriterier:

- Farge: sort, wine red, alpine white, til nøds flameburst

- Pickuper ikke relevant da disse kan byttes ut, men trenger noen anbefalinger. Har sett på Bare knuckle hawk i bridge. Vil ikke ha EMG.

- Tynn hals profil, hvilken Les Paul har de tynneste halsene?

Vil man få mer igjen for pengene ved å kjøpe en brukt i fin stand enn en ny en?

Hvilke modeller anbefales til nevnte prisklasse?

Har også sett på div MIJ utgaver som Orville, Burny, Greco, men er usikker om hva som gjør de bedre/verre ann visse Gibson modeller og omvendt?

Alle anbefalinger mottas med stor takk.

Endret av Birkman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo Gibson kampanje nå opp til jul. Får Studioer i Apline White, Ebony og jeg tror faktisk Wine Red også til 7100 kr. Muligheter her til å få både Chrome og Gold hardware. Disse har 60's Slimtaper halsprofil. Pickupene er den vanlige 4xx setupen som du finner på de fleste vanlige modeller, vil si at de kan funke til Hardcore metal, men kommer litt ann på smak.

Er Coil tap i disse nye studioene også, noe som alltid er bra for allsidigheten.

Når det kommer til Pickups så er alt innenfor Bare Knuckle fantastisk etter min mening. Jeg ville tatt en titt på Nailbomb Bridge og Crawler i neck. Sleng inn en tråd på Bareknuckle forumet med vilken gitar du skal ha dem i og typen musikk og Genre du skal spille så får du gode svar tilbake. Veldig hjelpsomme folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Classic med 60's Slim Taper hals som jeg er veldig fornøyd med. Spiller alt i fra Take Five til Kvelertak og Avenged Sevenfold. Hvis du kjøper brukt så får du mest for penga, men da må du også være tålmodig og villig til å reise rundt for å prøve med mindre du vil kjøpe usett. Jeg synes at Slim Taper halsen er meget god, så jeg ville satsa på en Les Paul som har den halsprofilen.

Endret av Ruck Fussia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo Gibson kampanje nå opp til jul. Får Studioer i Apline White, Ebony og jeg tror faktisk Wine Red også til 7100 kr. Muligheter her til å få både Chrome og Gold hardware. Disse har 60's Slimtaper halsprofil. Pickupene er den vanlige 4xx setupen som du finner på de fleste vanlige modeller, vil si at de kan funke til Hardcore metal, men kommer litt ann på smak.

Er Coil tap i disse nye studioene også, noe som alltid er bra for allsidigheten.

Når det kommer til Pickups så er alt innenfor Bare Knuckle fantastisk etter min mening. Jeg ville tatt en titt på Nailbomb Bridge og Crawler i neck. Sleng inn en tråd på Bareknuckle forumet med vilken gitar du skal ha dem i og typen musikk og Genre du skal spille så får du gode svar tilbake. Veldig hjelpsomme folk.

Ja har sett det.

Har kikket litt på Studio Alpine white til 7199,- på forskjellige steder på nettet.

De ser jo greie ut, men fortsatt litt usikker på om jeg skal kjøpe nytt eller brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Bare Knuckle som gjelder, er vel http://www.powerguitar.no/ stedet å henvende seg. Jeg vet jeg kan love deg knall service.

Ikke nødvendigvis bare Bareknuckle, men de eller Seymour Duncan JB eller noe der omkring.

Kan jo være jeg liker lyden på stock pickupsa og, så må teste de først tenker jeg.

Takker for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har sett det.

Har kikket litt på Studio Alpine white til 7199,- på forskjellige steder på nettet.

De ser jo greie ut, men fortsatt litt usikker på om jeg skal kjøpe nytt eller brukt.

Kjøpte en i Alpine White selv. Med Gold Hardware da vell og merke. Ser ufattelig mye bedre ut enn den gjør på bildene. Men som Aphelion sa. Prøv først. Nå kjøpte jeg dog usett men bestilte den pga Gitarhusets "Søndagsbombe". Er fortsatt fint fornøyd, men prisen nå skal være den samme både på nettbutikker og fysiske butikker pga den kampanjen så alltid greit å ta en prøvetur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.