Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Åkken amp ska je køfe?


oystein1988

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Bassman er ikke et alternativ egentlig. Denne skal brukes til jobb, og jeg vil ha noe fiks ferdig. Bassman må jeg modde og styre med for å låte riktig. Eller bruke en distortion pedal å ha den på clean, og det er høl i hue.

Kunne kjøpt bassman for å ha av egen interesse og det er kult å ha et stykke musikkhistorie, men først og fremst trenger jeg en arbeidsmaskin, ferdig til å rocke etter utpakking, og med fullgaranti og godsaker.

Det er tøft med bassmann, men det er ikke så tøft når man går i minus på en spellejobb fordi ampen streika og jeg må reparere den hvis det skulle gått i stykker (det gjelder forsåvidt alle vintage ting).

Hadde jeg vært en stuegitarist som ikke flytta rundt på stæsjet mitt annenhver helg og bare kosa meg med å spille gitar alene hadde jeg valgt bassmann. Her er det snakk om at jeg MÅ ha en ny amp innen tre uker, ellers så kommer jeg meg ikke på jobb... (satt litt på spissen)

Det blir OR50, og hvis det ligger noen kroner igjen etter bursdag og desemberlønn så plukker jeg opp den bassmannen hvis Hank gidder å hjelpe meg modde den et gainstage til ;)

Endret av oystein1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bassman er ikke et alternativ egentlig. Denne skal brukes til jobb, og jeg vil ha noe fiks ferdig. Bassman må jeg modde og styre med for å låte riktig. Eller bruke en distortion pedal å ha den på clean, og det er høl i hue.

Kunne kjøpt bassman for å ha av egen interesse og det er kult å ha et stykke musikkhistorie, men først og fremst trenger jeg en arbeidsmaskin, ferdig til å rocke etter utpakking, og med fullgaranti og godsaker.

Det er tøft med bassmann, men det er ikke så tøft når man går i minus på en spellejobb fordi ampen streika og jeg må reparere den hvis det skulle gått i stykker (det gjelder forsåvidt alle vintage ting).

Hadde jeg vært en stuegitarist som ikke flytta rundt på stæsjet mitt annenhver helg og bare kosa meg med å spille gitar alene hadde jeg valgt bassmann. Her er det snakk om at jeg MÅ ha en ny amp innen tre uker, ellers så kommer jeg meg ikke på jobb... (satt litt på spissen)

Det blir OR50, og hvis det ligger noen kroner igjen etter bursdag og desemberlønn så plukker jeg opp den bassmannen hvis Hank gidder å hjelpe meg modde den et gainstage til ;)

jeg forstår poenget ditt og er litt enig... men du skal lete lenge etter en amp som tåler mer enn en vintage bassman :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal en Bassman gå lettere i stykker enn en Orange? Jeg prøver ikke å overbevise deg om hverken det ene eller andre bare så det er sagt. :)

Får du en full service på Bassmanen (hvis det ikke allerede er gjort) tipper jeg den er minst like driftssikker som alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder å hjelpe til med å modde!

Men hva med en Peavey Classic 30? :D

EDIT: intern humor!

Haha! ;) Vurderer å kjøpe meg en til å ha på gigs hvor det er utrolig lite plass ;)

Ellers så ser jo jeg at det er MASSE bassmenn på ebay, til drøye 4-5000 kroner, så jeg tror ikke det haster med å plukke opp den i salgsforumet (Den er jo også amerikansk) :P

For min del så blir det nå en Orange OR50 med et Fender BandMaster 2x12 cab (Muligens bytte elemeter til greenbacks, må høre hvordan det låter først) :)

EDIT: og som alltid i god GitarNorge stil så foreslår alle andre amper enn dem tre jeg helt klart sa jeg skulle velge mellom :P Men klarte forsåvidt å bestemme meg selv, takk for all input!

Endret av oystein1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! ;) Vurderer å kjøpe meg en til å ha på gigs hvor det er utrolig lite plass ;)

Ellers så ser jo jeg at det er MASSE bassmenn på ebay, til drøye 4-5000 kroner, så jeg tror ikke det haster med å plukke opp den i salgsforumet (Den er jo også amerikansk) :P

For min del så blir det nå en Orange OR50 med et Fender BandMaster 2x12 cab (Muligens bytte elemeter til greenbacks, må høre hvordan det låter først) :)

EDIT: og som alltid i god GitarNorge stil så foreslår alle andre amper enn dem tre jeg helt klart sa jeg skulle velge mellom :P Men klarte forsåvidt å bestemme meg selv, takk for all input!

Faen eller! når du først er på Bandmaster 2x12, da må du bare sjekke ut G12H. De er de råeste av de råe!, når de får spilt seg inn. Har dem i min 2x12 Blonde kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha byttet fra V30 til g12h til g12m må jeg si meg enig med Hank. g12h er the shit! I mine ører that is. Og når du førstes er på bandmaster 2x12 så må du jo ha ett av de gamle vertikale kabinettene! Det som er fett.

Og forresten, er trådtittelen et forferdelig mislykket forsøk på totning??!??!?!1!!1(one)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha byttet fra V30 til g12h til g12m må jeg si meg enig med Hank. g12h er the shit! I mine ører that is. Og når du førstes er på bandmaster 2x12 så må du jo ha ett av de gamle vertikale kabinettene! Det som er fett.

Og forresten, er trådtittelen et forferdelig mislykket forsøk på totning??!??!?!1!!1(one)

Ja, lært av deg! Var så lei alle trådene som låt "Hva amp jeg ha?"

Lett etter de vertikale/diagonale, men finner ikke noe sted....

En Bassman på toppen der, så er du mye råere enn Aphe! Tipper at han ikke har Fender høyttalerkasse ;)

Han har noe rare oransje greier som kabinet....

Jepp, får teste g12h! :)

Endret av oystein1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, lært av deg! Var så lei alle trådene som låt "Hva amp jeg ha?"

Lett etter de vertikale/diagonale, men finner ikke noe sted....

Han har noe rare oransje greier som kabinet....

Jepp, får teste g12h! :)

Når de er nye, må de spilles mye på (spilles inn). Jeg brukte 1 1/2 år på mine, men nå låter de jaggu bra også!

Jeg spiller for tiden veldig lite, og det går fort greit å sette på musikk på dem i et øvingslokale og la de stå over natten.

Slike ting hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de er nye, må de spilles mye på (spilles inn). Jeg brukte 1 1/2 år på mine, men nå låter de jaggu bra også!

Jeg spiller for tiden veldig lite, og det går fort greit å sette på musikk på dem i et øvingslokale og la de stå over natten.

Slike ting hjelper!

Hvordan høyt må musikk stå på på dem da? Kan bare spille inn noen clean gittar og kjøre det gjennom ampen med kabinett på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke! Jeg brukte som sagt 1 1/2 år på å få mine knall, men nå spiller jeg veldig lite for tiden.

Jeg tenkte derfor et par netter i et dødt øvingslokale med mye musikk på kassa kan du klare å spille den inn i løpet av et par tre dager!

Vet ikke om du forstod meg, men sett på en mp3-spiller, og la den gå kontinuerlig et par døgn. Skal se du får de aller feiteste G12H!

Endret av Hank Annicke Noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.