Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noise cancelling headsett


EirikA

Anbefalte innlegg

Hei, tenkte jeg skulle høre med dere om dere har noen erfaring med noise canceliling headsett. Jobber for tiden i asia og reiser da 1 gang i måneden. Derfor må jeg få meg et noise cancelling headsett.

( litt usikker om det er rett plass å poste, feel free to move it ;))

Alle på jobbe har i utgangspunktet kjøpt bose sitt headsett. Og disse er jo klart best på noise cancelling slik jeg forstår det.

Men siden jeg første skal dra med meg 1 headsett ned , tenker jeg at jeg skal bruke headsettet mot laptopen på kveldstid den måneden når jeg er på jobb.

Har derfor litt fokus på at det skal være ok å bruke og med grei lyd.

Synes alltid at de større headsettene som ligger rundt øre istedenfor over er mye bedre.

I utgangspunktet så har jeg en liten knapp på sennheiser sitt Sennheiser MM500-X foreløpigt. Da dette er trådløs med bluetooth tilkobling.

Negativt med dette er fast batteri pakke, + mulig latency vis jeg skal spille eller noe med headsettet. (mulig jeg kjøper meg liten forsterker+ gitar).

Disse er oppe til vurdering så langt:

http://www.prisjakt.no/product.php?p=435259

http://www.prisjakt.no/product.php?p=498405

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1193548

Beats har jeg bare lyst å prøve men har hørt mye negativt om den noise cancelling messig.

Noen forslag og innspill? Har et sennheiser RS170 som jeg er kjempe fornøyd med, skulle gjerne hatt noe tilsvarende bare med mulighetfor å koble mot mobilen og ha noise cancelling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dr dre ville jeg ikke kjøpt.. her betaler du nok mye for at det står beats på dem..

Bose har jeg ikke noe spesielt kjennskap til utenom bil, hvor jeg da kasta ut hele driten og monterte eget.

Sennheiser derimot har jeg veldig god erfaring med, og har inntrykk av at egentlig alt dem har er skikkelig kvalitet, både når det kommer til mikrofoner og headsett.

Nå har jeg hatt 2 headsett fra Sennheiser, Pc 350 og Pc 360 og er superfornøyd med begge 2, selv om dette er laget for spill hovedsaklig så er det knallbra lyd til musikk også.. riktignok gjennom en forsterker da lydkortet i pcen ikke har noe særlig effekt og guffe på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Bose sine, den nyeste og de er aldeles rå på å fjerne støy. De koster vel 3k, og for å være ærlig, så låter de ikke som 3k.

Likevel har de vel vunnet absolutt alt av tester, men med en anmerkning om at man har hørt bedre lyd, men ikke så god ddemping.

Liker at det er utsikftbar ledning, det er bare å handle ny hvis den andre ryker, og at de funker i 35 timer på ett 3aaa-batteri.

Ha sett test i det siste der disse får god omtale, AKG K 495 NC. Tror det var fra Dinside.no Har ikke testet selv. For meg er det viktigst at noise cancelling er bra, så jeg angrer ikke. Dessuten er de ganske små og lette, og er behagelige å ha på.

Jeg tror dette har noe med sakens natur å gjøre. Man kan ikke lage knall demping, lystig, dynamisk og festlig lyd i samme pakke. Det blir litt sånn som vinterdekk, jo stillere dekk, jo dårligere grep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja uten å ha prøvt bose headsettet må jeg si jeg syns det virket tynt og skrøpelig. Har godt erfaring ifra mitt andre trådløseheadsett så heller veldig mot det. Men sliter med å finne rett batteripakke. Må ha 2 tror jeg vis jeg skal ha batteri nok til hele flyturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et QC15- sett, og det er IKKE tynt og skrøpelig. Settet oser av kvalitet, men det er klart at det ikke er bygget som en panservogn. Det er vanskelig å lage noe som virker supersolid og samtidig er lett og behagelig å ha på. Batteriet varer som sagt i 35 timer, og et ekstra batteri eller to er det god plass til i vesken. Dessuten får du kjøpt nye batterier over alt, så det er faktisk ikke noe problem. Genialt å slippe styret med "batteripakker" og opplading. Oppladbare batterier er flotte saker, men min erfaring er at det er masse stress med det å sørge for at batteriene er oppladet når du trenger dem. Selvutladingen på vanlige oppladbare batterier er så høy at det er et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bose har to forskjellige. QC 15 er det som ligger rundt øra. Jeg har dette selv, og er svært fornøyd. Lydmessig er de ikke på nivå med andre headset i denne prisklassen, men komfortmessig er de suverene. Det er en fantastisk følelse å skru av bakgrunnsstøyen når du sitter på fly og tog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.