Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarpakke for Nybegynner


BassenGodøy

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja, kansje..... litt langt å kjøre og blir vel litt dyrt med frakt, men kansje hvis det passer

Frakt er rundt 250,- med egenemballert norgespakke for gitar i kasse. (Med forbehold om at pris kan ha gått opp noe siden sist jeg sendte gitar)

Jeg pleier i slike tilfeller å by en pris inkl. frakta, og det trenger ikke nødvendigvis være mer eller like mye som prisantydningen, men det kommer selvsagt an på hva det er og hva prisantydning er, i tillegg til hvor mye jeg virkelig vil ha den varen... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil absolutt anbefale tre ting:

- Kjøp brukt. Du slipper å ta det største prisfallet på utstyret, og kan lettere få penger igjen dersom du behandler det pent.

- Kunnskap. Gjør research FØR du kjøper, så slipper du å bli skuffet når du finner ut hva du har betalt for.

- Kjøp noe som inspirer deg. Hva andre liker og foretrekker, spesielt på YouTube (hvor de nettopp har betalt for akkurat det produktet de synes er "best i Verden") og ymse forum (selvfølgelig bortsett fra GN. ;)), er lite relevant for hva som gir deg lyst til å spille. Kanskje er BC Rich din store drøm, kanskje blir du bare skuffet av å kjøpe en dårlig kopi. Bevar drømmen og kjøp det som er best for deg med den lommeboka du har. Så kan du senere lete etter the holy grail. :)

Den Gunslinger'n frister til og med meg! Det skader aldri å ta i litt om du skal prute. Det verste som kan skje er at du får et nei, da kan du legge på noen lapper. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, takk for tipset, men min alle største gitardrøm er en Schecter Synyster Gates Custom til 10 695 NOK.....ganske sært at den er så dyr, men om noen år kansje

Sært? To av gitarene koster tre ganger så mye som det hver seg ;) Gibson har vel enkelte signaturmodeller som bikker 100k også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, takk for tipset, men min alle største gitardrøm er en Schecter Synyster Gates Custom til 10 695 NOK.....ganske sært at den er så dyr, men om noen år kansje

Hvis det er din drømmegitar er du rimelig heldig prismessig vil jeg si. Min drømmegitar koster omtrent like mye som et hus (eller to hvis du drar langt ut på landet).

Er nok ikke lenge til du velger å anskaffe den der. TIl da er nok det beste å gå for en Gitar du liker. Husk at utseendet er like viktig som spillbarheten. Det må være en gitar som du har lyst til å plukke opp å spille på når du ser den i stua. (eller hvor enn du planlegger å spille). Den Kanarifuglen som det ble linka til var det ikke så halvgærn pris på. Så lenge ingenting er seriøst galt med den så er nok det ett godt kjøp. Og selvfølgelig at du liker utseendet.

Alternativt, hvis du er handy med en sprayboks kan du jo spraye på disse hjertene du var så keen på au. Det vil selvfølgelig fjerne all verdi fra gitaren hvis du noengang vil selge den igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente nok utseendet :P

Merker som Ibanez og Epiphone er ganske sikkert kjøp hvis du skal ha billige gitarer. Squier er fint det også, som nevnt av andre tidligere. Du får ikke gode gitarer med tanke på kvalitet til den prisen uansett, men det er greit å forholde seg til en standard ala de merkene som jeg nevnte.

Hvis du vil at gitarspilling skal være en fast hobby, så er det ganske avhengig å ha en gitar du trives med over tid, ikke bare den første uken. Da er det greit å invistere i en "normall" gitar. :) Kjøp brukt!

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.