Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarpakke for Nybegynner


BassenGodøy

Anbefalte innlegg

Hei, har veldig lyst til å begynne med EL-Gitar, har forøvrig en bass, en Ibanez GSR180 BK som eg mestrer godt, har lyst til å begynne med elgitar for metalmusikk, f.eks Avenged Sevenfold, og har funnet to alternativ, altså soloer og riffer og introer osv.

har to alternativ eg likte, liker best den B.C RICH Mocckingbird gul med hjerter, men er litt skeptisk til prisen, for disse koster som regel mye mer her er linkene:

http://www.lightinthebox.com/yellow-heart-heavy-metal-electric-guitar-with-accessories_p281075.html

http://www.gitarhuset.no/product/gitarpakker-julen-2012/3025415/gitarpakke-morgan-sg-52-transparent-winered-med-morgan-15w-forsterker

har et budsjett på maks 2500 kr + frakt

trenger litt hjelp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er sånt eg skal spille tror du en av de 2 hovedforslaga mine funker til det? har personlig en B.C Rich i mitt siklende sikte, en B.C Rich Flying V Kerry King

sikler mye på den

ellers så funker den sg aktige saken fint, men ville ikke gått for noe kopi av B.C. Rich... for min del liker jeg bedre gitarer som holder stemminga godt og ikke går i stykker hvis man mister den i bakken bedre enn gitar som låter dritkult når den er stemt men ikke tåler en dritt

Endret av Magnus_SB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å bare ha bridge Pup på en nybegynnergitar er egentlig ikke noe jeg vil annbefale, mest sannsynlig vil du om ett par måneder ønske at du hadde en Neck Pup også. Og det tar ikke lang tid før det ønsket blir en realitet. Spar deg noen tusenlapper.

Om jeg kan veie inn. http://www.thomann.de/gb/epiphone_sg400_ch.htm

Det er en Epi SG, "nye modellen" som kom tidlig i år. Er en av de beste billig gitarene jeg har spilt på (kommer på rundt 1500 før skatt), og jeg vil tro Pup'ene er kurrante til det du vil spille. Er heller ingen vansklig sak å bytte ut Pupene med noe i litt høyere kvalitet senere.

Den har dog Slimtaper halsprofil, noe som er rimelig tynt, hvis du er vant til feite halser vil nok det være uvant.

De har også en "Bundle" som det kalles med en liten forsterker, gigbag og andre rekvisita for en hundrelapp eller to ekstra. Kan eventuelt også kjøpe ei kasse derfra for en ussel 500 lapp om du vil ha noe fancy å oppbevare den i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, takk for tipset, virket billig, men surfet en del på Gitarhuset.no og kom over en nydelig Schecter Omen 6 white og denne var rett og slett nydelig, så på youtube på videoer, og søkte på sånne "rewievs" og denne fikk mye skryt, likte den veldig godt og tilhører i Scecters Diamond-Series og til en rimelig pris av 2495 + 140 kr i frakt, tar den som 1.valg, noen som har erfaringer med denne gitaren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, takk for tipset, virket billig, men surfet en del på Gitarhuset.no og kom over en nydelig Schecter Omen 6 white og denne var rett og slett nydelig, så på youtube på videoer, og søkte på sånne "rewievs" og denne fikk mye skryt, likte den veldig godt og tilhører i Scecters Diamond-Series og til en rimelig pris av 2495 + 140 kr i frakt, tar den som 1.valg, noen som har erfaringer med denne gitaren?

det synes jeg hørtes bra ut! :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ellers så funker den sg aktige saken fint, men ville ikke gått for noe kopi av B.C. Rich... for min del liker jeg bedre gitarer som holder stemminga godt og ikke går i stykker hvis man mister den i bakken bedre enn gitar som låter dritkult når den er stemt men ikke tåler en dritt

Ingen gitarer er veldig glad i å bli sluppet i bakken, og om en gitar holder stemming eller ikke har ikke nødvendigvis så mye med prislappen å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.