Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Knakk halsen på LP'en i går...


space

Anbefalte innlegg

Jeg kan nevne at Germaniumkid ikke er fan av Grolsch-gummien, så vidt jeg husker utifra en gammel tråd på vintagegitar-forumet. Nå spiller nok han mer live enn den gjengse GN-forumitt, men han kan kanskje utdype litt hvis han snubler over denne tråden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan nevne at Germaniumkid ikke er fan av Grolsch-gummien, så vidt jeg husker utifra en gammel tråd på vintagegitar-forumet. Nå spiller nok han mer live enn den gjengse GN-forumitt, men han kan kanskje utdype litt hvis han snubler over denne tråden. :)

Jeg reiv av både reim og grolsch i en slik maskingevær-aktig pose. Heldigvis hadde jeg venstrehånda rundt halsen men soloen ble ødelagt :) Grolsch-gummien funker sikkert helt fint for de som har gitaren hengende i normal spilleposisjon til enhver tid.

Schaller er den jeg foretrekker.

Ellers er det jo flere reparatører i Oslotraktene, Robert Toth og Gulden er de jeg kommer på i farten med godt renomme

Endret av germaniumkid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kanskje greit å vente på en proff ja. Men hvor vanskelig kan det egentlig være å lime en hals? Lim på begge flater, presse det sammen med en tvinge eller 2. Voila!

Er vel neppe noe "mystery magic" bak det, så lenge en bruker riktig lim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kanskje greit å vente på en proff ja. Men hvor vanskelig kan det egentlig være å lime en hals? Lim på begge flater, presse det sammen med en tvinge eller 2. Voila!

Er vel neppe noe "mystery magic" bak det, så lenge en bruker riktig lim?

Det kommer vel an på hvor rent bruddet er. Jeg er ikke ekspert på dette, men skjønner såpass at det ikke bare er å klædde på lim og tvinge det sammen. Det er jo ikke snakk om to plane og vinkelrette flater som skal limes her. I tillegg skal dette tåle spennet fra strengene etterpå og dessuten se sånn nogenlunde greit ut på overflata også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig sant. Jeg har sett eksempler på både gode og dårlige utførte slike jobber. Det er ikke snakk om "kompisfiksing" heller, en da bekjente som jobber med dette. (Men i "feil by", så i utgangspunktet lettere å stikke innom noen her i Oslo)

Og det er jo en Gibson, så er nok feil merke å teste dette første gangen på selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en tendens til å alltid holde fast gitaren på en eller annen måte, så jeg har aldri mistet gitaren i gulvet selv om strappen har løsna utallige ganger. Bivirkning jeg utviklet etter jeg spilte mine "starter-years" uten strap. Grei løsning! xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har en Gibson, så vil jeg vil sterkt fraråde reimfesteløsninger som innebærer at reima sitter tilnærmet permanent på gitaren. Skinnreimer har en lei tendens til å reagere med nitrolakken, så om du lar reima henge på hele tiden samt bli med ned i kassen, så må du nok belage deg på noen stygge merker i finishen etter hvert.

Invester i et skikkelig system (Schaller eller "pro"-varianten til Dunlop), så er både halsen og finishen trygg. :)

Endret av GummiTZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.