Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Knakk halsen på LP'en i går...


space

Anbefalte innlegg

Bøyde meg ned for å plukke opp øreplugg på øvinga i går, og vips så løsnet remma fra gitaren med det flotte resultatet at den gikk med hodet først inn i et trommestativ. Den klassiske Les Paul-skaden, knekt hals i overgangen til hodet ble resultatet (og også noe chippet lakk på toppen av hodet)... Forøvrig samme sår som forrige gang den knakk (på flyet fra statene).

Denne gangen har jeg jo ingen å skylde på, så må vel ta regninga selv.

Hvor mye koster noe slikt å reparere, og hvor bør jeg sjekke i Osloområdet?

Ironisk nok hadde vi snakket om akkurat denne halsløsningen 30 minutter tidligere, og hvor utsatt Gibsonhalsene er for slikt.

Strap locks neste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skoggy: Oi! Rett borti gata for hvor jeg bor. Skal sjekke ut.

Stromstans: Jeg har aldri likt reimfestet på baksiden av halsen. På de gitarene hvor jeg har testet har tyngdepunktet/balansen i gitaren blitt feil, men jeg skal ikke si det gjelder alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen strap locks som er bedre enn andre, eller er det bare å ta billigste på ebay?

DiMarzio cliplock er det aller tryggeste, men ikke alle liker at man er låst få valg av reim. Schaller straplocks er vel en slags etablert standard, men du må sette inn gjengene med Loctite når du monterer de for å være helt trygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker slike her: http://www.ebay.com/...=item3f0c4f352d

og de fungerer veldig bra da disse plastikk greiene ikke klarer og presse seg over reima jeg bruker på Hagstrøm`n da den er såpass tykk.

Men har holdt fint i et par års tid nå disse billige på ebay, ikke noe slark og finne heller.

men ikke kjøp slike http://www.ebay.com/...=item3a77a7ef0c

de holdt ikke særlig lenge før du begynte å glippe pga måten de er laget på, slik sett er den første typen mye bedre

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.