Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitar til progrock


3rl3nd

Anbefalte innlegg

Er vel ikke noe annet for deg å gjøre enn alle andre uavhengig at du spiller prog. Finn ut hva du har behov for. Floyd Rose, fast stol, 24 bånd, slim hals, bredt gripebrett, bright lyd, feit lyd… osv. Hvem vil du være. Alle gode gitarer funker til alle stilarter, men hvilke behov de tilfredstiller er ulikt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ser litt på alternativer slik jeg kan beholde stratocasteren. f.eks greco og burny gitarer. men det er ikke mange som er til salgs...

Du vil nok være ganske trygg med f.eks. dette kjøpet:

http://www.ebay.com/itm/ESP-Edwards-LP-CUSTOM-DUNCAN-E-LP-110CD-QM-Long-tenon-BRAND-NEW-MIJ-/380525069886?pt=Guitar&hash=item58990fc63e

Vil tørre å si at Edwards er bedre bygget og ser penere ut enn Gibson LP Studio og alle de skranglete Tribute-modellene de har sluppet i det siste.

Men det er nå bare min mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel hele GNs mening stort sett. Om en eller annen stakkars sjel anbefaler en Gibson tar det i gjennomsnitt 3 minutter og 16 sekunder før en annen svarer med at Edwards/PRS/ESP/eller hva som helst er MYYYE bedre.

Min erfaring er at det faktisk stemmer i mange tilfeller. Gibson har ikke hostet opp noe bra innenfor lefty som har tatt pusten fra meg de siste årene.

Gitarene jeg har prøvd har vært helt greie, gode gitarer for all del, men ikke 'WOW!!! - denne må jeg ha!'

Men igjen, dette er veldig individuelt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det faktisk stemmer i mange tilfeller. Gibson har ikke hostet opp noe bra innenfor lefty som har tatt pusten fra meg de siste årene.

Gitarene jeg har prøvd har vært helt greie, gode gitarer for all del, men ikke 'WOW!!! - denne må jeg ha!'

Men igjen, dette er veldig individuelt! :)

Det kommer jo i stor grad an på hvilke holdninger man har i utgangspunktet. Jeg har hatt en Edwards gulltopp LP-kopi, og selv om det utvilsomt var en bra gitar, kunne den ikke måle seg med de to Gibson LP'ene jeg har og den ene jeg har hatt. Mine to nåværende er dog CS-modeller og derfor ganske mye dyrere, men det er generel konsensus her inne at de er overpriset og egentlig ikke CustomShop slik CustomShop burde være heller, så jeg har nok begått en kjempetabbe.

For å si det slik var den Edwardsen verdt de 5 lappene jeg betalte for den, og spesielt i og med at jeg fikk igjen mer for den da jeg solgte den videre. Jeg ser nå at en ny Edwards LP kopi av den typen jeg hadde, kan du få ny for rundt 12-13k i Norge. Da er jeg ikke lenger i tvil om at jeg ville valgt en tilsvarende Gibson. Men det her er jo en diskusjon på siden av trådens emne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Selvfølgelig klarer du å hoste opp videosnutter hvor Gilmour speller på noe annet, men signaturlyden til Gilmour kommer helt garantert ikke fra en Gretsch. 100% sikkert.

You don't say.

Har eg nevnt noko om at signaturlyden til Gilmour kjem frå ein Gretsch? Nevnte berre at han spelar ein Gretsch, men eg burde kanskje ha tatt med "av og til". At han som oftast blir sett med Stratocaster reknar eg med er kjent for dei fleste. Poenget var at mange Gretsch-gitarar har veldig flott clean-lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.