Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pickup Les Paul


svenni

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått satt i mikker i Les Paulen og Stratten og dette låter kuler og krutt:) kanon bra trykk i Les Paulen uten at det blir grøtet i det hele, samme med stratten har prøvd maange pickuper i denne men endelig en bridge pickup som skal få bli gammel i sammen med gitaren:)

Så er dere på jakt etter bra mikker anbefaler jeg og sjekke ut Ed sine pickuper http://www.edmirepickups.com

Endret av svenni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke husker feil er det 498 i bridge på disse, burstbuckers kom vel i 2002. Disse er jo noe hottere enn "normalen", rundt 9k og burde egentlig vært helt ok til nevnte bruk

Jeg hadde T498 i min Epi LP, og syns egentlig de låt helt forferdelig. Veldig spinkel, livløs og kjedelig lyd. De var en smule renere i lyden enn stock Epi pickups, men noe særlig bedre var de ikke. Imo er det verdt å bytte dem ut!

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare Knuckle "The Mule" er fine til classic rock/countryrock (sjekk lydklipp av ulike pickups på bareknucklepickups.co.uk for sammenlikning av BKP's utvalg). Ellers funker Gibsons BB1 og BB2 bra også, evt BB2 og BB3 om man vil ha hakket mer trøkk. Ikke glem å sjekke kondensatorene på tone-pot'ene.

Endret av PerH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.