Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Clean boost


Anbefalte innlegg

Har en BBE Boosta Grande som jeg forøvrig selger. Har kun prøvd denne, og den gjør som den sier. Veldig ren boost.

Forøvrig er det mange pedaler som også booster. Jeg bruker f.eks en TS9 som boost, men den booster veldig mye midrange, men det er sånn jeg liker det. Hva er formålet ditt med boosten?

Endret av RalphDarwin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken booster du velger kommer helt an på hvilken amp du skal kjøre den igjennom.

Har du en amp med wattstyrke 20-30w og nedover er Exotic EP-Booster eller Durham Sexdrive gode pedaler. De booster fint og er veldig nøytrale. Har ampen din mer enn 30w, ville jeg gått for Barber LTD SR, Xotic RC Booster eller en annen booster som kan gi deg litt gain også. Ikke så mye at det vrenger, men nok til at det farger lyden godt nok.

IMO er clean boostere til milde boostere de pedalene hvor kvalitet er viktigst. Billig dritt er ofte billig dritt, dette er i alle fall min erfaring med cleanboostere.

Klarer du å få tak i en Keeley Tone Machine, har du gjort det ultimate. Det dummeste jeg har gjort i mitt liv var å selge den pedalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en amp med wattstyrke 20-30w og nedover er Exotic EP-Booster eller Durham Sexdrive gode pedaler. De booster fint og er veldig nøytrale. Har ampen din mer enn 30w, ville jeg gått for Barber LTD SR, Xotic RC Booster eller en annen booster som kan gi deg litt gain også. Ikke så mye at det vrenger, men nok til at det farger lyden godt nok.

Har ikke alle boost-pedaler gain? Det er jo nærmest grunnlaget for hele boost-ideen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EP booster er gull. Jeg er på min 2. nå etter å ha angret på å ha solgt den første. Du får de på ebay for 900 kr ferdig levert fra "themadape" ihvertfall. Han merker pakkene så de slipper igjennom tollen. (brev + warranty return og lav verdi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har liten amp eller open back så kan det være greit med litt boost i bassområdet. Sexdrive eller lignende fungerer godt da. Dersom du ikke har behov for boost i bassområdet kan du fokusere på en som løfter frem mid/topp. Verd å tenke på ift boost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.