Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Reaper - noe å satse på?


sarge

Anbefalte innlegg

Reaper er konge. har prøvd ableton live og cubase før. syntes reaper var mye enklere og greiere å ha med å gjøre

Har du jobbet mye med midi og vst i det? Ser at det har vært brukerreaksjoner på vst-ustabilitet der i versjon 2 og 3, men det er noen versjoner siden, siden Reaper nå er i versjon 4.31.

Krever Reaper mye av hardware-ytelse, sammenlignet med de to andre (som faktisk er blant evt. kandidater, men da i "light"-versjoner med enkelte feature-begrensninger)?

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Reaper mye, og føler at jeg kan bidra litt i denne tråden.

Reaper takler flere vst-er på en gang OK. Jeg har kanskje 10 spor med guitar rig, og det har aldri vært noe problem. I tillegg har jeg EZdrummer, piano, og en bass-vst.

Reaper klikker hvis jeg bruker Edirol Orchestral på flere spor. Test ut 60-dageren, så finner du ut om du får noen problemer. Vet ikke om det går på ytelse eller programmet i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Reaper mye, og føler at jeg kan bidra litt i denne tråden.

Reaper takler flere vst-er på en gang OK. Jeg har kanskje 10 spor med guitar rig, og det har aldri vært noe problem. I tillegg har jeg EZdrummer, piano, og en bass-vst.

Reaper klikker hvis jeg bruker Edirol Orchestral på flere spor. Test ut 60-dageren, så finner du ut om du får noen problemer. Vet ikke om det går på ytelse eller programmet i seg selv.

Dine innspillinger holder jo meget høy standard, Erlend, så det er en veldig god anbefaling. (Ja, jeg vet at det er gitaristen og ikke programmet, men likevel....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lastet ned Reaper nå. Foreløpig er førsteinntrykket at det er uvant, omfattende og lite elegant i bruk. Jeg savner en dedikert løsning for trommer ut av boksen. Vil nok få til noe med VSTi, men det er vanskelig å finne en virkelig god gratisløsning.

Noen gode tips for å komme i gang uten investering i tilleggspakker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett ifra at det er omfattende og har bratt læringskurve, hører jeg bare lovord om Reaper.( dog har ikke brukt det selv) Billig er det også. Skal du ha en løsning for trommer i tillegg, blir nok prisen også deretter. Anbefaler å kikke på toontrack eller fxpansion sine VST løsninger der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg savner notevisning i Reaper, men ruting-støtta er veldig bra. Jeg veit ikke om det fins noen andre sequencere som er i nærheten av å være like fleksible når det gjelder ruting. Det er også veldig mye artig en kan gjøre med skripting og sånt i Reaper, om en skulle være interessert i det. Det eneste jeg irriterer meg litt over er måten takes i spor er organisert på, men det er vel kanskje det at jeg er fersk Reaper-konvertitt og ikke behersker det helt ennå. På pris er Reaper helt overlegen alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg er vant til å bruke Cubase, og overgangen til Reaper har vært ganske bra. Det er mye enklere å bruke, krever mye mindre kapasitet av PCen og i tillegg så tar det 10 ganger kortere tid å starte det opp.

MEN.. Har bare testa gratisversjonen til Reaper, og selv med min bærbare PC med i7, nok RAM og godt kjølesystem, så kræsjer reaper iblant når jeg bruker det sammen med Ezdrummer. Ganske rart, men det kan være en tilfeldighet.

Bortsett fra det, så virker det som et solid program. Vurderer å fikse opp i problemet og kjøpe Reaper lovlig pga den overkommelige prisen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reaper er solid. Er på linje med de andre store (cubase osv).

Hvor mange VST osv du kan kjøre går på hvor kraftig pc du har, ikke DAW.

Jeg bruker div. toontrack produkter som nevnt i tråden her, kontakt, guitar rig, og en haug med annet, og har ikke hatt store problemene.

Er det kun 60 dagers prøvetid? Jeg har vel "testet" reaper i ca 2 år nå uten å kjøpe det :P Eneste er et popup-vindu man må vente 5 sek med å lukke før man starter, ingen begrensninger utenom det.

Foretrekker Presonus Studio One, men Reaper er absolutt ikke dårlig.

Endret av Fugdup
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Har et reaper relatert "problem". Har ordnet meg gitar rig 4 og venter på en ny audio interface,

planen var da selvfølgelig å kunne spille inn direkte fra gitar rig. Etter hva jeg forstår er det ikke alle optaks program

som klarer å spille inn fra gitar rig (noen må man spille inn lyden uten effecter å legge på effekter senere etc..)

Og jeg er typen som liker å spille inn det jeg hører når jeg hører det. Leste litt å fant ut at Reaper kan brukes til

direkte inspilling fra gitar rig. Så har lagt de andre programmene mine litt til side å satset på å kunne bruke reaper til hele pakka.

(I mitt tilfelle gitar,bass+ vSTer styrt av mitt midi keyboard (m-audio keyrig 49).

Første problem er at jeg får ikke til å bruke midi keyboardet mitt. Det er plugget inn, ASIO er valgt og når jeg klikker på

Options-Preferrences-Midi devices står det der, men som disabled..Mulig det lar seg rette med et taste trykk eller to, men en smule frustrert etter å ha prøvd å trykke og slikt uten hell..

Noen som kan hjelpe meg? Og for all del dum det ned litt, da jeg ikke er no kløpper i data-engelsk,lol

Robert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.