Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Montere passive mikker i en Esp M-1000 FM (deluxe)


Anbefalte innlegg

Holder på å vurdere å skifte ut EMG mikkene i esp gitaren, og lurte på om noen andre har noen

erfaringer med dette? Vurderer å sette inn Seymour duncan Jazz mikker, SH og JB mikker, spiller

en del metall, men tenkte å bruke noen mikker som er gode til overtoner generell tonalitet og kan

brukes til mer enn bare metall. :)

Noen som vet hva som skiller SH-1n og 2n osv?

så om noen har noen invendinger om disse pick-upene tips meg! :P

Kunne trengt litt generell input på akkurat dette feltet, er det nødvendig å bytte volum/tone pot-metre

i overgang fra aktive til passive pick-ups eller går det greit?

regner med jeg kan plukke av batteri-holdere/ evt bare lodde fri ledningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du må definitivt bytte potmetere når du går fra aktivt til passiv, aktive bruker 25k og med passive buckere er det mest vanlig med 500k, stooor forskjell ... :)

SH-1 som er Duncans 59' modell låter kule i neck synes jeg. JB er ganske standard bridgepickup for heavy/metal og er sikkert ikke et dårlig valg, men personlig liker jeg humbuckere med litt mindre output om det skal være mer allsidig.

Endret av Amund Blix Aaeng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser SD har lagt ut en pickupmodell som ble skapt på forumet deres. De tar en coil fra 59 og en coil fra Custom. Denne kaller de 59/Custom hybrid (naturlig nok). Dette er en fantastisk pickup jeg selv har prøvd å laget. http://www.seymourduncan.com/forum/showthread.php?22538-HOW-TO-Make-a-59-Custom-Hybrid&highlight=evh

Jeg ville skaffet meg denne!!! (Forsåvidt er SH15-alternative 8 også spennende).

SH16 (TB16 om du har floyd eller annen tremolo)

SH2 (Jazz) er en svært klar og anvendelig neckpickup, ikke så boomy/fyldig i bass som SH1n (59).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er floyd rose på gitaren nå :) trenger litt fylde i lyden i neck men er jo kjekt med litt "punch" og.

steikbacon: Ble to tråder fordi jeg ikke fant slett tråd farten og tenkte elektrisk gitar forumet

var rettere plass å poste det på, men det jeg lurer på er jo litt "gjør det selv" opplegg. :)

Utifra svarene den andre tråden regner jeg med at jeg må bytte volum og tone potmetre til 500k?

hva er det snakk om når vi snakker om 25k og 500k? :)

hørte noe om at jack-inputen kanskje må skiftes? stemmer det at det kan være nødvendig?

Hva skiller SH16/TB16 fra de andre forresten? lavere pick-ups? :) tror jeg skal gjøre ett

forsøk med å skifte pickups på gammel gitaren som likevel er død som "test" forsøk.

Har en vester SFT-70a med HSS setup, tenkte å bruke en seymour duncan bucker nederst

og har sett meg ut to andre single coil fra SD og, SHR-1n og en til med veldig likt navn var det vel.

Større prosjekt med den gitaren, trenger ny floydrose på den, noen peiling på om det bare er

å la de gamle skrene som selve bridgen festes i stå eller må alt skiftes?

Grunnen til skiftinga er rett og slett fordi den som hadde gitaren før meg har skrudd istykker

gjengene i de 3 blokk hullene, er jo umulig å intonere den pga det. :) + låsefestene på

toppen av gitaren er noe skadd, slik at det kommer noe mer kling og ulyd fra strengene.

Dersom noen lurte. ;)

takk for svar forresten! :) keep'em commin! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TB er F-spaced, noe du gjerne vil ha dersom gitaren har et floyd-system. SH er primært for gitarer med hardtail/fast bro.

Sjekk ut Seymour Duncan SH-5 Custom.

http://www.seymourduncan.com/products/electric/humbucker/medium-output/sh5_duncan_cust/

Skulle egentlig ha meg en SH-6 Distortion, men etter å ha lest en del reviews om SH-5 så bestemte jeg meg for å heller gå for den. Skal visst være ganske allsidig og transparent pickup. Pickupene ligger og venter på å bli installert i en Schecter ATX, med ganske like specs som ESP'en din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått testet SD-pickups: 59, custom, customcustom, customcustomcustom, jazz, Distortion m.m. Og den som tar med seg alt det bra fra de ulike modellene er hybriden. Troll, anbefaler deg å lese den tråden i SD-forumet. Det er virkelig en bra pickup. Låter fantastisk til både highgain som clean…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant tråd. Har et sett med 59 og custom liggendes, skal se om jeg tar meg tid til å teste ut hybriden!

Edit: Gitarer med floyd og gitarer med hardtail har litt forskjellig avstand mellom strengene, dermed to forskjellige pickuptyper der polene er tilpasset strengene. Men leser stadig vekk at det ikke har såå mye å si.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troll: aha, høres spesielt ut, antar dette gjelder for floydrose gitarer med HSS oppsett også. Tenkte det hadde mer med pick-up'en sin fysiske

"tykkelse" eller "høyde" om du vil, i forhold til hvor nært strengene de skal stå.

Men ser ut til at det kanskje blir en test på Vester SFT-70a gitaren først, tror jeg tester Custom'en som blir nevnt og noen singlecoil'er.

Gode tips til singlecoil til midt og neck? var opprinnelig god clean i denne gitaren synes jeg, iallefall knall i forhold til emg'ene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.