Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny forsterker!


Alexander96

Anbefalte innlegg

Hei

Nå er det tid å oppgradere min Roland Cube30, men jeg er usikker på hva slags forsterker jeg vil ha.

Tenker på Orange, enten TH-30 eller Tiny Terror eller Dark Terror

Tenker også på en peavey 5150

Spiller post-hardcore, rock i band, ellers spiller jeg blues og veldig mye John Mayer

Hva syntes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de der så ville jeg personlig valgt Peavy 5150, men det er nok helst fordi jeg aldri har likt Orange noe særlig.. :ninja:

Men hva med Peavy classic 30 eller 50? Om du vil i blues og John Mayer land så er nok det et mye bedre valg da det er en sinnssyk bra forsterker iforhold til prisen.

Til rock så skulle det holde med en distortion, eller kanskje bare en overdrive litt ettersom hvor heavy du vil gå. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha en av Orange du foreslår så gå for Thunder30. Du kan switche den ned til 7W også som med tiny terror og dark terror. TH30 har jo to kanaler som kan være en fordel i blant.

5150 er jo en helt annen forsterker men jeg har ikke noe grunnlag til å si om den er noe god eller ikke...

Dette er jo et godt tilbud mener jeg.. : http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=38512488

Endret av siimen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at Tiny Terror ikke har effektloop, noe Thunder30 og Dark Terror har.. Uansett så synes jeg at Tiny er litt utdatert da Gainkontrollen på Dark klarer de samme lydene som tiny så lenge du holder den under klokka 12.

Sant, kan hende jeg tar feil og at alle komponentene er like, men synes at Dark Terror høres en smule mer moderne ut?

Jaja, smaksak, begge er helt fantastiske IMO.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte at 5150 hadde funka bra til post-hardcore/metal delen, men denne ampen er ikke bra for noe blues. har prøvd både TT og TH30. Selv om disse låter bra så føler jeg ikke at du får nok punch på øving. Tror en Marshall DSL, eller enda bedre, en JVM ville funket bedre på alle sjangerene. En laney GH/VH 50watt eller 100watt er også et bra alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte at 5150 hadde funka bra til post-hardcore/metal delen, men denne ampen er ikke bra for noe blues. har prøvd både TT og TH30. Selv om disse låter bra så føler jeg ikke at du får nok punch på øving. Tror en Marshall DSL, eller enda bedre, en JVM ville funket bedre på alle sjangerene. En laney GH/VH 50watt eller 100watt er også et bra alternativ.

Enig med deg der, hvis budsjettet tillater det, er JVM konge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JVMen er topp, den. Siklet på en slik i årevis, endte opp med å selge unna en del utstyr for å få oppfylt drømmen.

Min står som regel på samme instillinger hele tiden. Brukte litt tid på å skru den i starten, men nå er det kun kanalswitching som brukes. Og gjerne volumstyrken.. ALt i alt veldig allsidig amp som låter bra mtp prisen, de er ganske billige nå for tiden. Cleankanalen er ikke helt superclean imo. Mangler en smule trøkk/fylde. Men mtp pris og hvor allsidig vrengen er så er cleankanalen mye bedre enn på mange andre high-gain amper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.