Web Analytics
Gå til innhold
Flyndre

Er i markedet for en tele, kom med tips og tanker.

Anbefalte innlegg

Har endelig fått solgt den ene straten min, så nå når jeg har kommet meg ned i et passelig antall gitarer er det vel på høy tid å kjøpe seg en ny.

Har lenge satt på gjerdet og vurdert å kjøpe meg en tele, men er litt usikker på hva jeg skal gå for. Tradisjonell som jeg er har jeg hovedsaklig sett på fender, men kom gjerne med forslag til andre merker også. Vet f.eks at mange er glad i G&L, uten at jeg kjenner så veldig godt til disse.

Jeg har muligheten til å ta gitaren med meg fra USA, hvis det er relevant.

Ellers har jeg noen preferanser:

-Ønsker gripebrett i rosentre

-2 stk single coils med en litt "moderne" sound.

-Brukt eller ny, går fint begge deler, men maks to år gammel.

-Maks 8000kr

Skulle det være noe ellers er det bare å fyre løs! Beklager eventuelle typos, sitter på en liten mobiltelefon og knoter.

Kjør debatt!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For 8k får du jo en kliss ny Baja Tele, dette er knall gitarer til prisen :) Da har du vel fortsatt igjen nok spenn til å bytte pickups hvis de ikke skulle falle i smak også!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtter bajatelen (stammespråk). Det offisielle navnet er "Classic Player".

Har en selv jeg var så heldig å få kjøpt av RalphDarwin her på forumet. Den er nydelig!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bajaen er mye gitar for penga, det er klart.

Men gode alternativer utover G&L, er Dusenberg Diego, og Blade Delta. Begge de sistnevnte får du med RW. Bladen er også rå med sitt VSC-system.

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har registrert at det er mange som er euforisk over bajaen ja, og hadde sannsynligvis slått til for lengst om den fantes med rosewood. Har foreløpig ikke klart å bli helt venn med gitarer med gripebrett i lønn, men kanskje jeg skulle gitt den et forsøk i en sjappe og sett litt. Litt tjukkere hals på den, er det ikke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har registrert at det er mange som er euforisk over bajaen ja, og hadde sannsynligvis slått til for lengst om den fantes med rosewood. Har foreløpig ikke klart å bli helt venn med gitarer med gripebrett i lønn, men kanskje jeg skulle gitt den et forsøk i en sjappe og sett litt. Litt tjukkere hals på den, er det ikke?

Hvis du allikevel går til sjappa, så ville jeg benyttet anledningen til å se på en Blade Delta samtidig. Jeg ville valgt den fremfor Bajaen. I tillegg trur jeg det er et par lapper billigere...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bajaen er mye gitar for penga, det er klart.

Men gode alternativer utover G&L, er Dusenberg Diego, og Blade Delta. Begge de sistnevnte får du med RW. Bladen er også rå med sitt VSC-system.

:)

Jeg er alltid glad i gode dealer, så det er klart bajaen frister.

Vurderte en Duesenberg som lå på finn, virket som en god gitar, men selgeren skulle ha 7500,- mener jeg det var. Det synes jeg var litt i meste laget.

Har ellers snust litt på American Deluxe fra statene, ser ut som de ligger på ca $1300 der borte. Noen som har erfaringer med N3 pickupene? Men så er det jo dette med toll og moms igjen. For mye å velge i for en stakkars forbruker.

Endret av Flyndre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt, jeg ville sjekka ut Blade Delta. Gode gitarer, syntes for meg som høy byggekvalitet, og VSC gir enda større flex enn Fenders S1.

Takk for forslag, skal sørge for å få sjekket den ut! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.