Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til å finne ny rør-amp(hovedsakelig for metal)


Linkage25

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenker det er på tide å bytte ut Peavey 6505 120W toppen min, hovedsakelig fordi den blir litt overkill å ha hjemme. Spiller nok litt for høyt og tar litt for stor plass, så tenkte det var på tide å nedgradere litt. Spiller hovedsakelig metal og rock, så det blir hovedfokus, men er jo aldri et minus at den er allsidig. Planen er vel å kjøpe en 1*12 eller 2*12 rørcombo eller en liten 50W topp(typ tiny terror størrelse topp) eller no lignende å kjøre det med et 1*12 kabinett eller noe sånt. Er et must at den har minst 2 kanaler og effects loop.

Så lurer rett og slett på om folket her på forumet har noen gode forslag til forsterkere? Har sett på litt forskjellig, men hadde vært kult med noen gode tips angående andre forsterkere(og gode 1*12 cabs for så vidt). Skal som sagt hovedsakelig brukes til metal!

Prismessig så får jeg vel rundt 7000 for 6505en og vil helst ikke legge inn så alt for mye selv. Så rundt 8 - 9 000 for hele riggen vil jeg helst ikke gå over. Kan også nevne at jeg hittil har sett på EVH 5150 III 50W Toppen + 1*12 Cab, og også litt på Orange Dark Terror toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bra som kommer her! Vil helst ha 2 kanaler så OR 15 er dessverre litt uaktuell Tufftuff ;) Kan sjekke ut Tubemeister!

Ja blir hovedsakelig til hjemmebruk, men kan også hende den blir brukt til øvinger og slikt også hvis jeg kjøper en topp. Blir det en combo blir den nok stående hjemme stort sett :P Men 15W rør pleier vel å spille helt greit høyt gjennom 4*12 cab?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det hovedsakelig til hjemmebruk, så ville jeg styrt unna 50W også. Har vært borti mange røramper, og de spiller grisehøyt allesammen.. Kan bruke JVMen min hjemme, noe jeg gjør.. Den er på 50W, men grunnen til at jeg har den er fordi jeg i tillegg har en amp på 18W. Det er fortsatt slik at jeg ikke kan bruke noen av dem i hybelen min pga høyt volum.

Kjøp den en amp på 10-20W, eller en amp som kan splittes ned i effekt. Det funker ok til hjemmebruk og til livebruk.

Skulle jeg fått velge 1 amp til hjemmebruk, så hadde det definitivt vært en amp på under 18W.

Tubemesteren virker solid, du kan også sjekke ut Blackstar HT-20.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AMT Stonehead. Ikke rør, men låter kongebra, er relativt billig og er fysisk liten og lett.

Oioi, låt jo kuler og krutt det der, hadde jeg vært trådstarter hadde jeg ikke vært i tvil et sekund.

Kommer på sympatiske ca 4600,- levert på døra fra Thomann:

http://www.thomann.d...ehead_sh504.htm

Endret av Amund Blix Aaeng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.