Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellklang


Echoes

Anbefalte innlegg

Tipper du setter pris på konstruktive tilbakemeldinger som idiotkommentaren over. Har egentlig ikke så mye å komme med annet enn at det låter annerledes og litt tøft. Det jeg er mest nysgjerrig på, er hvordan du gjorde det? Bruker du bue på gitaren på alt som er spilt inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvmords musikk

herlig.

Tipper du setter pris på konstruktive tilbakemeldinger som idiotkommentaren over. Har egentlig ikke så mye å komme med annet enn at det låter annerledes og litt tøft. Det jeg er mest nysgjerrig på, er hvordan du gjorde det? Bruker du bue på gitaren på alt som er spilt inn?

Ja, riktig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper du setter pris på konstruktive tilbakemeldinger som idiotkommentaren over. Har egentlig ikke så mye å komme med annet enn at det låter annerledes og litt tøft. Det jeg er mest nysgjerrig på, er hvordan du gjorde det? Bruker du bue på gitaren på alt som er spilt inn?

Du snakker selv om konstruktive tilbakemeldinger, men kaller andre for idioter. Hvem er idioten nå? ;)

Jeg synes musikken var så dyster at hvis jeg skulle tatt livet mitt hadde jeg nok satt på det der for å komme i stemning. Var en kommentar som var ment som litt spøk og litt alvor.

Det var det første som slo meg når jeg hørte musikken. Skal jeg lyve og si noe annet?

Butthurt.

Endret av tomandre81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaller ingen for idioter, jeg kalte kommentaren din idiotisk da jeg ikke akkurat klarer å se at den bringer så mye konstruktivt med seg annet enn å være nedsettende. Du trenger ikke å lyve, innimellom er det simpelthen nok å la være å kommentere.

Echoes: Du skulle ikke tilfeldigvis ha filmet innspillingen? Er gira på å se det i action. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaller ingen for idioter, jeg kalte kommentaren din idiotisk da jeg ikke akkurat klarer å se at den bringer så mye konstruktivt med seg annet enn å være nedsettende. Du trenger ikke å lyve, innimellom er det simpelthen nok å la være å kommentere.

Echoes: Du skulle ikke tilfeldigvis ha filmet innspillingen? Er gira på å se det i action. :)

Så kun positiv kritikk bør postes, mens det som tolkes negativt i andre enden bør ikke? Dette minner meg om noe... ;)

"innimellom er det simpelthen nok å la være å kommentere." - Jupp, og den gjelder begge veier ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kranglingen over viser i hvertfall at denne musikken har tydelige destruktive konsekvenser for lytterne ;)

Jeg likte det jeg hørte. Minnet meg om noe Ulver kunne ha gjort da de var på sitt mest minimalistiske, jfr. "Svidd neger" soundtracket ol. Var kanskje litt tynt med tanke på en selvstendig komposisjon, men klarer du å bygge mer rundt ideen tror jeg det kan bli veldig bra. Fikk lyst å prøve på noe lignende med ebowen min. Ble det brukt noen effekter? Delay og romklang er vel rimelig å anta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forventa meg veldig mye drøyere/fælere greier med tanke på den første kommentaren om selvmordsmusikk. Men hey, jeg likte det veldig godt. Riktig så stemningsfullt og fint. Men er enig med flere her som nevner at det kanskje er litt "tynt" til å være en selvstendig komposisjon. Hadde vært tøft å høre dette som en intro av noe slag til noe mer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kun positiv kritikk bør postes, mens det som tolkes negativt i andre enden bør ikke? Dette minner meg om noe... ;)

Tolkes negativt? Å kun kommentere "Selvmords musikk" virker som billig halvtrolling, og det at du forsvarer det som om det er legitim kritikk er uforståelig for meg. Å si det første du tenker når du hører musikken duger som musikalsk refleksjon i 7. klasse (og tydeligvis på internett), men ikke som kritikk av et musikkstykkes kvaliteter. Du skal ikke lyve, og din kritikk er heller ikke mindre verdt enn andres - men du kan godt koste på deg litt mer refleksjon og noe litt mer velformulert enn "Selvmords musikk". Du utdyper jo allerede i andre post at "hvis jeg skulle tatt livet mitt hadde jeg nok satt på det der for å komme i stemning" - bare det er hakket bedre, det sier faktisk noe om hvordan du virkelig opplever musikken.

Det folk (og jeg) reagerer på er at slike tilbakemeldinger undergraver hele "tilbakemelding på innspilling"-kulturen på GN. Du skal gjerne gi negativ kritikk, men legg nå litt jobb i det. Hvis ikke kan du kanskje la være?

OT:

Er veldig svak for bue på gitar, så dette likte jeg. Liker at det blir litt åpent og ensomt, det kler sangen.

Endret av PerA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mange flinke og kreative folk på GN.

Det å skrive ett ord, og så kalle det "tilbakemelding" faller på sin egen urimelighet. Det er veldig få ganger man kan gi grei kritikk med ett ord.

Vi er flinke og kreative, men kanksje ikke så gode til å gi hverandre tilbakemelding. Stikker man ut nakken og legger ut noe, får folket slik jeg ser det få og ganske tynne tilbakemeldinger.

Er vi her for å trykke hverandre ned, eller for å heie på hverandre og gi oppmuntrende og konstruktive tilbakemeldinger? Det må jeg innrømme jeg lurer litt på noen ganger. Dette svaret er ganske generelt, og er ikke ment som "kjefting" til en bruker av forumet i denne tråden.

Synes dette var spennende, jeg. Veldig riktig skalabruk for å få et urnorskt særpreg, og jeg er særlig imponert over de laaaange basstonene. Savnet kanskje litt sånn "worldmusictrommer", men da hadde det blitt mer likt andre ting jeg har hørt.. Jeg er også sikker på at det er mulig å utvikle denne teknikken du er inne på her med flere forskjellige elementer/teknikker.

Kunne godt tenkt meg en eller to tråder til, der du viser/forklarer teknikk, og også hvordan du her tenkt i forhold til valg av skala og hvilke toner du bruker. Type gitar, oppsett og så videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kranglingen over viser i hvertfall at denne musikken har tydelige destruktive konsekvenser for lytterne ;)

Jeg likte det jeg hørte. Minnet meg om noe Ulver kunne ha gjort da de var på sitt mest minimalistiske, jfr. "Svidd neger" soundtracket ol. Var kanskje litt tynt med tanke på en selvstendig komposisjon, men klarer du å bygge mer rundt ideen tror jeg det kan bli veldig bra. Fikk lyst å prøve på noe lignende med ebowen min. Ble det brukt noen effekter? Delay og romklang er vel rimelig å anta?

Takk. Liker det albumet, og generelt musikken til Ulver godt, så den sammenligningen kan jeg like, hehe. Jada, tenkte mere som en idé å bygge videre på, så er enig der. Mener det var kun romklang, og en svak overdrive.

Synes dette var spennende, jeg. Veldig riktig skalabruk for å få et urnorskt særpreg, og jeg er særlig imponert over de laaaange basstonene. Savnet kanskje litt sånn "worldmusictrommer", men da hadde det blitt mer likt andre ting jeg har hørt.. Jeg er også sikker på at det er mulig å utvikle denne teknikken du er inne på her med flere forskjellige elementer/teknikker.

Kunne godt tenkt meg en eller to tråder til, der du viser/forklarer teknikk, og også hvordan du her tenkt i forhold til valg av skala og hvilke toner du bruker. Type gitar, oppsett og så videre.

Noe spesiell teknikk kan jeg vel ikke si at jeg bruker. Drar buen ved halsen istedenfor ved mikkene da (av rent praktiske årsaker), hvis det er til noen hjelp. Brukte en strat. Lydisk skala; hvor jeg nok har tenkt vekt på ters, forholdet mellom forhøyet kvart og kvint, og den store septimen, fordi jeg mener det er disse som "gjør" skalaen / har sterkest karakter.

Ang. de lange basstonene nyttet jeg godt av en lang delay, og en looper.

Endret av Echoes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tolkes negativt? Å kun kommentere "Selvmords musikk" virker som billig halvtrolling, og det at du forsvarer det som om det er legitim kritikk er uforståelig for meg. Å si det første du tenker når du hører musikken duger som musikalsk refleksjon i 7. klasse (og tydeligvis på internett), men ikke som kritikk av et musikkstykkes kvaliteter. Du skal ikke lyve, og din kritikk er heller ikke mindre verdt enn andres - men du kan godt koste på deg litt mer refleksjon og noe litt mer velformulert enn "Selvmords musikk". Du utdyper jo allerede i andre post at "hvis jeg skulle tatt livet mitt hadde jeg nok satt på det der for å komme i stemning" - bare det er hakket bedre, det sier faktisk noe om hvordan du virkelig opplever musikken.

Det folk (og jeg) reagerer på er at slike tilbakemeldinger undergraver hele "tilbakemelding på innspilling"-kulturen på GN. Du skal gjerne gi negativ kritikk, men legg nå litt jobb i det. Hvis ikke kan du kanskje la være?

OT:

Er veldig svak for bue på gitar, så dette likte jeg. Liker at det blir litt åpent og ensomt, det kler sangen.

Jeg prøvde å si mest mulig med minst mulig. Dette failet tydelgivis hardt. Men i senere poster så utdypet jo jo hvorfor. Lite vits å grave noe mer i dette? Tyder på mye butthurt og tynn hud. Er noen dramaqueens på forumet her, men det gjør det jo litt morsomt også :) dere er søte.

Burde jo være positivt at musikk kan klare å trekke på strengene til folk. Jeg synes dette var så dystert og kaldt at hvis jeg skulle velge å ta livet mitt en dag, hadde jeg nok satt på noe som hørtes slik ut. Hørte faktisk på alle låtene og kom i en spesiell dyster steming. Jeg elsker dyster stemning i vel som filmer og musikk.

Så lag gjerne flere selvmords låter! Jeg laster dem ned!

Endret av tomandre81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.