Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

fender strat wiring


Anbefalte innlegg

hei.

jeg har en `94-mod. fender stratocaster eric clapton sign.

den er byttet pickups på, fra de originale til van zandt vintage plus (tror jeg). ble gjort før jeg kjøpte den.

jeg har over lengre tid hatt problem med det originale boost-systemet, og har lyst til å kople om, slik at jeg får en normal strat med de samme pickupene, uten boost.

på det midterste potmetret står det istedet for et vanlig k250, en dobbel stacked potmeter. denne har jeg også lyst til å bytte ut.

er dette noe en hobbylodder kan være i stand til å gjøre selv, eller bør jeg lever inn instrumentet til profesjonell mekking?

og, er det noen som vet hvor jeg kan finne et skikkelig, detaljert, lettforståelig koblingsskjema for dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kan lodde er dette en smal sak, og standard koblings-skjema for strat finnes det plenty av på nett, f.eks her:

strat_style.jpg

Jeg vil anbefale å flytte tonekontrollen for middle til bridge istedet, mye mer anvendelig. Altså istedet for å la bridge og middle dele tonekontroll som foreslått i dette skjemaet.

Endret av Amund Blix Aaeng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.