Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til PA mottas med takk!


Gjest Hans Hansen

Anbefalte innlegg

Har brukt Behringer gate+compressor på flere gigs, og det funker utmerket. Reddet hele sounden i trommesettet vårt hvertfall. Men har sett at det finnes et par forskjellige versjoner av det, så det kan hende noen er dårligere enn andre.

Har aldri kommet til et rack med Behringergater/comper der ikke en eller flere støyer eller ikke virker. Når de først fungerer, gjør de en OK jobb - men de gir mer hodebry enn hjelp.

Jeg syns Behringer får ufortjent mye pepper. Hadde produktene vært dobbelt så dyre er jeg sikker på at merket hadde vært mer anerkjent.

PerA : Hva mener du med at gatene og kompressorne ikke tåler noe? Mener du at de blir ødelagt?

Poeng ang. prisen.

Ja, de blir fort ødelagte - enten av transport, kulde, varme, fukt, tørke eller stygge blikk. Har opplevd en Behringer-compressor som ble ødelagt av for sterkt signal...

Nå skal det sies at jeg ikke har kommet over noen nye Behringer-produkt i det siste, så det kan godt være at det har blitt bedre. Og for all del - Behringer gir mye moro og lyd for pengene!

Endret av PerA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Behringer xenyx mikseren har den absolutt minste strømforsyningen jeg har sett på en mikser.... Og i tillegg hadde den siste jeg så på en skremmende jordfeil, som førte 115V rett til chassiet på mikrofonene..... Jeg har vært servicetekniker i snart 30 år, og makan til drit skal ma lete lenge etter !!! Kjøp Soundcraft, Allen&Heath eller tilsvarende... Yamaha kanskje.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behringer xenyx mikseren har den absolutt minste strømforsyningen jeg har sett på en mikser.... Og i tillegg hadde den siste jeg så på en skremmende jordfeil, som førte 115V rett til chassiet på mikrofonene..... Jeg har vært servicetekniker i snart 30 år, og makan til drit skal ma lete lenge etter !!! Kjøp Soundcraft, Allen&Heath eller tilsvarende... Yamaha kanskje.....

Jeg har opplevd samme jordfeil fra en Behringer XENYX mikser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig uenig. Tørr vokal er direkte plagsomt.

Det kommer jo an på rommet. Noen ganger har lokalet såpass med klang i seg selv at det bare blir kaos å fylle på mer klang ( http://www.dagbladet.no/kultur/2006/10/03/478521.html - 16 sekunder etterklang, men det er ekstremt)

Jeg er enig i at knusktørr vokal er plagsomt, men på den annen side er det så lite som skal til av romklang (ekte eller kunstig) og blir det for mye romklang, så synes jeg rom det er verre enn knusktørr vokal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest Hans Hansen

vokalisten kjøpte den brukt så tviler på at det er noen garanti. vi skal skru på den i kveld så dukker vel opp noe. Takk for tipset:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Vet du hva slags sikringer som sitter i den og om det er noe man får tak i på feks Ljudia, Clasern etc?

Skal åpne den i morgen og ta en titt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva slags sikringer som sitter i den og om det er noe man får tak i på feks Ljudia, Clasern etc?

Skal åpne den i morgen og ta en titt.

Husker ikke helt, men det er glassikringer i hvertfall. Hos meg var det den sikringen ved strømforsyningen som gikk av og til. Kan den ha vært på 4 ampere? Det er uansett bare å skru av forsterkermodulen, så finner du den fort.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.