Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Steve Vai Rockefeller 27.11


Straymond

Anbefalte innlegg

Hva syns folket om konserten hans igår?

For min del, kort og godt:

Mannen er fortsatt kongen.

Weiner ser tøysete ut med prs'ene sine ved siden av Steve.

Grusom lyd på de to første låtene.

El-harpe strap-on med LED lys er nesten like tøft som toget.

Hybrid-trommesett strap-on med LED lys og hodeskalle ER like tøft som toget.

Kjerringa mi, som overhodet ikke er interessert i gitar-noodeling syns konserten var knall, mye

Pga at Steve er rett og slett en entertainer med humor fint blandet inn i musikken.

Hvis du trodde Steve så space ut når han før dro wild horsie, vent til du ser han dra låter fra the ultra zone med tilhørende custom øks bygd etter den på coveret til nevnte skive.

En glitrende konsert alt i alt.

Endret av Straymond
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått fullstendig lei Vai.

Noe jeg aldri trodde skulle skje.

Fire Garden er den siste relevante plata for meg.

80talls Vai er like kult den dag i dag, men jeg synnes han har mista spontaniteten i spillinga si.

Låt liksom litt friskere før :)

Prata med flere som var ganske missfornøyde med konserten.

Går nok ikke på spillinga men mer låtene/musikken.

Tender Surrender hadde det vært morro å sett live da, bruker den endel i undervisningen. Fet låt (Selv om det meste er stjålne Hendrix-licks hehe)

Har mer vondt av at jeg ikke fikk sett Holdsworth sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det meste du sier der Straymond, men digget ikke harpen selv om det så fett ut. Skjønner ikke helt hvorfor Weiner droppet Ibanez (eller var det omvendt?).

Overprisede aksjemegler-gitarer! Elendig lyd i starten. Kreds for at han holder på i 3timer, bra fyr!

Hva syns folket om konserten hans igår?

For min del, kort og godt:

Mannen er fortsatt kongen.

Weiner ser tøysete ut med prs'ene sine ved siden av Steve.

Grusom lyd på de to første låtene.

El-harpe strap-on med LED lys er nesten like tøft som toget.

Hybrid-trommesett strap-on med LED lys og hodeskalle ER like tøft som toget.

Kjerringa mi, som overhodet ikke er interessert i gitar-noodeling syns konserten var knall, mye

Pga at Steve er rett og slett en entertainer med humor fint blandet inn i musikken.

Hvis du trodde Steve så space ut når han før dro wild horsie, vent til du ser han dra låter fra the ultra zone med tilhørende custom øks bygd etter den på coveret til nevnte skive.

En glitrende konsert alt i alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det meste du sier der Straymond, men digget ikke harpen selv om det så fett ut. Skjønner ikke helt hvorfor Weiner droppet Ibanez (eller var det omvendt?).

Overprisede aksjemegler-gitarer! Elendig lyd i starten. Kreds for at han holder på i 3timer, bra fyr!

..vel det er dine ord. Har spilt på mye forskjellig, men har tilgode å prøve en så allsidig, lettspilt og vel-låtende gitar som PRS. Har også 2 ibanez gitarer (inkludert en jem)

Ellers syntes jeg konserten var konge! Har sett Vai 3-4 ganger nå, og var litt i tvil om jeg skulle ta turen ned fra trondheim, men er jaggu glad jeg ikke gikk glipp av dette! Beste Vai showet sålangt, og jeg vil absolutt ikke påstå at han har mista "gnisten" eller ferdigheter som noen vil ha det til. Skulle likt å sett Satriani, eller en hvemsomhelst annen instrumental-artist klare å lage et så bra og underholdende 3t show..det hadde neppe skjedd.

Vai bekrefta det igjen for min del. Ingen over, ingen ved siden. Positivt at det var nesten fullt også. Drar glatt ivei og ser han neste gang iallefall!

(anng lyden så har jeg lært, og skaffa meg formstøpte ørepropper. Gir ny lydopplevelse på konserter...og hadde virkelig bruk for dette her.. for den gitarlyden til Vai kan skjære ubehagelig høyt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steve Vai hører, etter min smak, til en stilart som utspilte sin rolle på tidlig 90-tall. Kanskje dristig å si for en som digger Stones og dets likemenn, Led Zeps, Deep Purple, Whitesnake, Rainbow osv. men.... Det er på en måte mye mer tidløst likevel. Ingen tvil om at mr.Vai var og er en uhyre dyktig gitarist, likevel, om enn forholdsvis lite interessant etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal forsåvidt være enig med her, Audun.

det skal samtidig sies at jeg vil tro 90% at de som drar på ei vai-gig drar nok for å høre eldre låter som befinner seg på P&W, fire garden og alien love secrets, selv om de senere skivene har sine absolutt gode låter.

noe som hadde vært spennene å se hadde vært hvor mange som hadde dukket opp om det noen gang hadde skjedd en sex & religion-turne. jeg hadde vært selvskreven, men tviler på at devin og steve noen gang klarer å jobbe sammen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.