Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøp av eksternt USB-lydkort


Roar

Anbefalte innlegg

På jakt etter et nytt lydkort.

Kriterier:

Må være bundlet med Cubase / Pro-tools og Guitar Rig

Ikke interessert i å bruke noe særlig mye mer enn 2500

Skal strengt tatt bare bruke det til gitar

USB

Ser ut som det her skal være ganske kurant:

http://www.4sound.no...27&artno=295738

Men hvis noen vet av et bedre alternativ, så skrik ut.

:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birkman: Nei, sjekka siden deres og det er ikke akkurat mangle alternativer å velge mellom. Så det er vel derfor.

Davidsen: Må kjøpe Guitar Rig oppå det der igjen, og da blir det fort mye dyrere vett.

Takker for svar. Ser ut som jeg går for den jeg linka til, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne bundles knytter deg opp mot det aktuelle lydkortet, så du vil ikke være i stand til å bruke andre enheter mot DAWen. Cubase 6 koster jo under tusenlappen. Focusrite scarlet 2i2-lydkort (2 kombinerte xlr- og jackinputs) koster rundt 1500. Da er du i mål :)

Er ingen bundles som knytter deg opp til noe som helst. Lydkortene kan brukes i hvilken som helst DAW du vil.

Er derimot enig i at Focusrite Scarlet er glimrende, skal også få et slikt, da de også virker på IPAD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen bundles som knytter deg opp til noe som helst. Lydkortene kan brukes i hvilken som helst DAW du vil.

Er derimot enig i at Focusrite Scarlet er glimrende, skal også få et slikt, da de også virker på IPAD

Jeg lurer på om ikke mitt Steinberg/Yamaha CI2 kort fungerer som lisens-dongle for Cubase'n som fulgte med. Så jeg tror ikke jeg får kjørt Cubase'n uten lydkortet. Men lydkortet kan jeg sikkert bruke med andre DAW's.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kjøpte min Zoom H4n i sin tid fikk jeg med Cubase LE4. Jeg fikk starta Cubase uten at Zoomen var tilkoblet, men det var umulig å koble til andre lydkort som innspillingsenhet enn Zoomen. Det er litt kjipt. Men det kan godt være at dette har endret seg, men jeg ville ikke forundre meg om det fortsatt var slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette bundlet med GR da? Følger med Komplete Elements, men det er lettutgaven av synth- og effektmodulen Komplete. Så vidt jeg veit følger det kun begrensede lightutgaver med lydkort, fullversjoner må du kjøpe uansett.

Du har jo Guitar Rig Kontrol, som er gitarkontroller + USBlydkort + GR5, men det koster over tre lapper og er ikke bundlet med noen DAW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Native instruments har alltid noe tilbudsgreier. Og etter du har kjøpt og registrert et produkt hos dem får du alltid en "voucher" (gavekort) som du kan bruke til å kjøpe ting på siden deres.

Akkruat nå er det kampanje på det lydkortet:

"Buy KOMPLETE AUDIO 6 before December 31, 2012 and get GUITAR RIG 5 PRO for free!"

http://www.native-instruments.com/#/en/products/producer/komplete-audio-6/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det jo et meget godt tilbud! Bare GR koster jo over 1300 fullpris.

Har GR5 og en del instrumentmoduler fra NI, og jeg syns sakene deres er blant det mest gjennomtenkte og fleksible på markedet. Hadde ikke betenkt meg å kjøpe lydkortbundlen da.

Følger jo med Cubase LE som kan oppgraderes rimelig hvis man trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.