Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bruke iPad som hjemmestudio? Hvilken dock?


Slashaxl

Anbefalte innlegg

Ser det er en del løsninger til iPad der ute, og er litt gira på en dock, for å bruke den som et mere portabelt hjemmestudio.

Noen med erfaringer? Ser Alesis har en som ser grei ut. Akai sine Synthstations hadde vært perfekt, i og med at man får midikeys med på kjøpet, men er vel ikke noen innganger for gitar osv på de, så da blir det vel ikke aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har erfaring med IPAD til bruk av litt av hvert i hjemmestudio.

Avhenger litt om hva du skal koble til av utstyr? Gitar, midi osv..

http://www.alesis.com/iodock denne er jo den mest brukte ja, og som særegen dock så finnes det ikke så mange alternativer som fungerer på samme måte.

Forøvrig hvis du skal koble til et lydkort så kan du bruke flere lydkort som er såkalt SB Class 2.0 Compliant..

Her en fin oversikt som iallfall kan brukes til appen Auria (den beste daw for ipad)

http://auriaapp.com/Support/auria-audio-interfaces

Ellers finnes det massevis av programmer til ipad som man bruke til å ta opp.

Du kan jo også bruke apogee jam (kun gitar). (anbefaler ikke ik multimedia irig, dårlig lyd)

Utdyp gjerne nærmere hva du ønsker å gjøre så kan besvare så godt jeg kan iallfall. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takker for svar.

Ønsker primært å bruke iPad som et standalone studio, der jeg kan koble til gitar/bass, og midikeyboard. Altså mer som en god gammeldags portabel løsning, som er enkel i bruk. Vurdere den Alesis'n, da trenger jeg vel bare et midikeyboard i tillegg... Men en kombinert løsning hadde også vært topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takker for svar.

Ønsker primært å bruke iPad som et standalone studio, der jeg kan koble til gitar/bass, og midikeyboard. Altså mer som en god gammeldags portabel løsning, som er enkel i bruk. Vurdere den Alesis'n, da trenger jeg vel bare et midikeyboard i tillegg... Men en kombinert løsning hadde også vært topp.

Da ville jeg i første omgang gått for Io dock. Det kommer nok flere etterhvert.

Ang midi keyboard så kan du i mange apper bruke keyboard på IPAD. Det kommer også masse spennende her fremover, bla noe som heter audiobus, som lar deg ta opp fra en app til en annen (må da støttes for dette)

For å ta opp bruker jeg Auria app, daw hvor du kan kjøpe tilleggseffekter, som fks Overloud, Jamup som nevnt over her (kommer i neste versjon), PSP audioware hvis du kjenner disse. Det som er kult med denne er at du kan både eksportere og importere prosjekter fra din daw fra pc/mac i fks cubase, Live, protools.

Ellers har du enklere som fks Meteor, Sonoma studiotrack, Loopy HD (GENIAL looper)

Mange av synthene er fantastiske, og store navn som korg, yamaha emd flere har gitt ut flere apper.

Kan også nevne Camel alchemy, Sunrizer, soundprism pro, Geo synth, Morphwiz.

Ipad kan brukes til mye mye mer enn det folk flest tror. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.