Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitar utstyr


Alexander96

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og den andre gitaristen i bandet mitt, har fått utdelt penger fra frifond. Så vi fikk 1000 kr hver

Jeg tenker på å kjøpe en ny pedal til pedalsamlingen min :)

Har fra før av:

Crybaby wahwah

Boss Md-2

og en digitech Rp-50

Hva bør jeg kjøpe?

Den andre gitaristen tenker på å kjøpe et multieffekt sånn som Boss Me-25

Er det noen andre multieffekter som kan anbefales?

PS: Vi kan spytte ut litt penger selv

Hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel flere som har brent seg på å kjøpe gitarutstyr til seg selv og vært nødt til å betale tilbake, men jeg vet ikke om man likevel kan greie å overbevis frifond om at to effektpedaler er å anse som bandutstyr. Det kan jo hende. Når det er sagt, er det vel uansett veldig på kanten ifht. hva frifond egentlig gir penger til. Man kan jo tenke som så at det muligens er andre band/lag/foreninger som hadde hatt mer bruk for pengene... Sånn moralsk sett, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke å se noe i retningslinjene som sier at gitareffekter ikke er greit så lenge det er en demokratisk avgjørelse innad i bandet om at det bandet trenger. Nå skal det sies at jeg ikke vet mer om frifond enn det jeg finner her:

http://www.frifond.n.../retningslinjer

EDIT: Ser også at bassisten har fått og tipper at bandet har fått en pott som splittes for å kjøpe bandutstyr. Ser heller ikke noe i retningslinjene som tilsier at det ikke går.

Endret av germaniumkid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke å se noe i retningslinjene som sier at gitareffekter ikke er greit så lenge det er en demokratisk avgjørelse innad i bandet om at det bandet trenger. Nå skal det sies at jeg ikke vet mer om frifond enn det jeg finner her:

http://www.frifond.n.../retningslinjer

EDIT: Ser også at bassisten har fått og tipper at bandet har fått en pott som splittes for å kjøpe bandutstyr. Ser heller ikke noe i retningslinjene som tilsier at det ikke går.

Nei, det blir jo litt gråsone det der, men det står f.eks. at grupper som driver aktivitet av ren privat karakter ikke er støtteberettiget, og det står at tiltaket skal ha et allmennyttig siktemål. Vel vel, jeg vet som sagt ikke om frifond godkjenner "personlig utstyr" til bandmedlemmer, men jeg vet som sagt om tilfeller der bandmedlemmer som har kjøpt personlig utstyr ikke har fått det godkjent. Dette er ikke for å overmoralisere, men ment som en opplysning. Jeg vet heller ikke nok om retningslinjer og praksis hos frifond til å være bastant på noe vis, og jeg personlig har ikke noen agenda her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er personlig utstyr som trengs for at bandet skal kunne spille sammen, f.eks en gitaramp som spiller høyt nok sammen med trommisen, så er det vel ikke noe problem i det.

Det jeg reagerer mest på her er at det har blitt søkt om og tildelt penger som bandet åpenbart ikke trenger, sånn siden ingen vet hva de skal bruke pengene på, og som da heller kunne blitt gitt til noen som trengte det mer. Lurer også på hva det har blitt søkt om penger til, for når jeg har søkt frifond med band har vi måttet spesifisere hva vi skal bruke pengene på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer også på hva det har blitt søkt om penger til, for når jeg har søkt frifond med band har vi måttet spesifisere hva vi skal bruke pengene på.

Var det jeg også trodde, og da er det vel også et krav i ettertid at man skal dokumentere at pengene er brukt til det man faktisk har søkt om penger til. Men er det slik at man har søkt om penger til effektpedaler og bassutstyr til bandet, er jo saken grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greien er at trommisen vår skulle kjøpe trommesett å ha på øvingslokale. Nå er han lei og vil slutte pga forskjellige grunner. Så han sa at vi kunne bruke pengene fra frifond, jeg vet ikke hvordan dette funker men skal snakke med han

Jeg foreslår at dere snakker med Frifond for å høre hvordan dere skal gå frem. Da slipper dere i hvert fall noen ubehagelige overraskelser etter at utstyr er kjøpt, og det evt. viser seg at dere må dokumentere at dere har brukt pengene til det som det er søkt penger til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår greia bedre da, men som Audun sier man dokumentere kjøp og hvis dere har søkt om penger til trommesett, men bruker det på effektpedaler tror jeg nok at dere kan gå på en smell.

Hør med frifond om dere kan omdisponere pengene til noe annet, fks amp eller PA hvis dere har bruk for det.

En annen løsning hadde vært å kjøpe et trommesett dere har i bandet da jeg antar at dere kommer til å få en ny trommis?

Edit:

For å oppklare hvis noen er usikre: Man må dokumentere hva man kjøper med kvittering uansett.

Endret av Guns N' Roses
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.