Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitar for 562,- kroner :-)


Morten Øen

Anbefalte innlegg

Har virkelig sansen for slikt, imponerende å bare få dratt det i gang. :) Likte den gitaren veldig godt, treknottene var jo kronen på verket! Glimrende!

Har bestilt en del gitardeler på Ebay fra både USA, England og ikke minst Kina det siste året, og det jeg har notert meg er at det som ikke er merkedeler fås i like god kvalitet fra Kina som fra andre steder, i enkelte tilfeller har det vært samme produkt til en langt høyere pris. En stor andel av verdens gitarer lages jo i Kina for tida, og som jeg har erfart fra andre områder er det noen få spesialiserte fabrikker som lager OEM-deler til de fleste. Mye av elektronikken ble også kjøpt/ overført fra Korea da gitarproduksjonen blei flytta på begynnelsen av 2000-tallet, og det er av omtrent like god kvalitet som japanske saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kristoffer, Ja det var et nydelig tre å jobbe med, og jeg fant noen fine linjer. Osp (Aspen) er jo i nær slekt med poppel, som Fender av og til bruker. Det er sterkt, lett, lett og jobbe med og herder bra når det tørker og får litt Danish Oil på seg. Men det er baksiden som har de fineste tegningene :)

post-12881-0-05197100-1354057810_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker for all ros! Men det er ganske enkelt å bygge en gitar når man først har tatt mot til seg :) Og en over-fres koster bare noen hundrelapper... Emne til kropp kan man f.eks. finne i billigkroken på IKEA. Jeg har en bit av en plate i bøk som akkurat nå venter på en hals. Den kostet meg 25 kroner.

Fasongen på kroppen er ganske nøye planlagt, selv om den kan se noe underlig ut. Også det faktum at den er 3 mm tykkere enn standard Fender. I vekt skiller det bare 100 gram på Telecaster'en min, men balansepunktet ligger 3 cm bak hals-mikrofonen, mens balansepunktet på Telecaster'en ligger nøyaktig på. Det gjør at halsen søker naturlig oppover når man sitter, noe jeg absolutt foretrekker da jeg har bakgrunn fra klassisk. Det er en av de tingene som gjør den så lettspilt, fordi halsen ikke krever støtte fra venstre hånd. At jeg fjernet hornet på oversiden gjør gitaren mer oversiktlig, og er sikker årsaken til at den er 100 gram lettere. Prosjektet mitt var å legge vekt og balanse der jeg trengte det. Jepp, den ser ut som en forvokst ananas, men den er super å spille på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.