Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

EP: Pigeon Lake I: Mindrape


Christopher S

Anbefalte innlegg

Har ikke sytet over janteloven. Sier bare at den er veldig sterk i deg ;)

Gud bedre. På hvilken måte er det jantete å påpeke at du fremstår som en blærete, arrogant bedreviter, i denne tråden, og generelt på forumet? Christopher har påpekt flere ganger at dette ikke er en noe annet enn en EP bandet hans har spilt inn for å vise frem musikken sin. Dette blir nesten (merk ordet nesten) som en demo å regne. Både lyd- og låtkvalitet er dog MYE høyere enn det jeg hadde forventet av en demo. Du synes at låtene fortjener en bedre miks. Javel, da kan de sikkert gjøre noe med det når de evt. spiller inn en fullengder, og har bedre tid. Mistenker at Christopher anser prosjektet som ferdig, da blir det mer enn bare litt poengløst å sutre over at akkurat DU ikke synes miksen låter bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er en tendens jeg merker mer og mer at man forventer et 100% perfekt resultat når folk legger ut demoer/innspillinger. Kritikk som går på forslag til forbedring av lydbildet er jo selvsagt bra, men det gjelder å ha en viss ydmykhet siden lyden som oppfattes er subjektiv. Jeg syns tomandre81 har kommet med mange fine innspill iht til miksinga, men når det er sagt så er låtene veldig bra og kule, og jeg syns miksinga er godkjent for en EP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette var knallbra! Stilige låter var det også!

Skulle ønske jeg hadde fått til like bra ting selv!

På den konstruktive siden synes jeg basslyden var litt tam. Spesielt i første låt etter introen (hvor den spiller alene), der bør dere jobbe fram en enda fetere lyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er en tendens jeg merker mer og mer at man forventer et 100% perfekt resultat når folk legger ut demoer/innspillinger.

Indeed. Folk ser at Periphery og andre band får til "perfekt" resultat hjemme, men driter i å ta hensyn til at det kreves litt mer utstyr enn en Axe FX og en PC for å komme dit, samt jævlig mye erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette var knallbra! Stilige låter var det også!

Skulle ønske jeg hadde fått til like bra ting selv!

På den konstruktive siden synes jeg basslyden var litt tam. Spesielt i første låt etter introen (hvor den spiller alene), der bør dere jobbe fram en enda fetere lyd!

Skal oppklare basslyden, siden det er nevnt tidligere. Da vi skulle spille inn bassen, var bassisten vår utilgjengelig, og jeg måtte spille inn bassen. Bassen min er en 2000kroners Epi Thunderbird som ikke er av de heldigere slagene hva kvalitet angår, så det rene signalet i seg selv var forholdsvis tamt - og fullt av ulyd. Dessverre.

Forøvrig voldsomt kult at du likte det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er en tendens jeg merker mer og mer at man forventer et 100% perfekt resultat når folk legger ut demoer/innspillinger. Kritikk som går på forslag til forbedring av lydbildet er jo selvsagt bra, men det gjelder å ha en viss ydmykhet siden lyden som oppfattes er subjektiv. Jeg syns tomandre81 har kommet med mange fine innspill iht til miksinga, men når det er sagt så er låtene veldig bra og kule, og jeg syns miksinga er godkjent for en EP.

For all del, har ikke kategorisert innspillene hans som noe annet enn gode forslag, men som du (jeg, og flere har nevnt); det er en EP, på lavt budsjett. :)

Liker forøvrig hvor stor debatt dette skaper. Og takk for gode ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo både den ene og den andre gått ut i tråden med sigaren høyt hevet, og slikt blir det jo diskusjon av.

Når trådstarter i ganske stor grad forsvarer lydbildet, og mener både her og der at de som kommer med mer eller mindre gode innspill har feil, så er det greit nok, men det blir diskusjon av slikt.

Det er vel ikke uten grunn at dette er et diskusjonsforum. Man kan gjerne være uenige, men så lenge man holder seg unna personangrep, blir det noen ganger fine tråder av det.

Helt personlig, jeg synes det er flere veldig bra låter her, men lydbildet har jeg hørt bedre, selv på demoproduksjoner. Nå har det seg slik at dette som er gjort kanskje er "bedre" enn mine preferanser i sjangeren generelt, så da må man ta innspill for det det er, en ytring fra en privatperson som kanskje ikke har peiling på sjangeren i det hele tatt. Trommer som er ganske lite naturlige, og en relativt udefinert bass er ikke nødvendigvis feil. Gubber på over femti er neppe målgruppen uansett.

Gjentar, her er det riff og refrenger som er veldig bra, synes jeg. Det er et veldig bra utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, om det er uklart, så har jeg utelukkende forsvart lydbildet fordi jeg, og tilnærmet alle jeg har snakket med, syntes det låter fett. Selvsagt, som jeg tidligere har nevnt, kunne det vært bedre, men har tidvis følt (som tidligere nevnt her) at kritikken har vært basert på smak og behag - og da hever jeg min rett til å være uenig. Arrogant eller ikke.

Naturligvis har du hørt bedre lydbilder på demoproduksjoner, og hadde jeg hatt bedre tid på meg ville lydbildet vært enda bedre. Man kan selvsagt si at jeg kunne tatt meg bedre tid, men grunnet intern udugelighet i bandet, og en fastsatt release-konsert ble det bare sånn.

Alle som finner noe kult i musikken vår er vår mulgruppe. CF! :) Tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal oppklare basslyden, siden det er nevnt tidligere. Da vi skulle spille inn bassen, var bassisten vår utilgjengelig, og jeg måtte spille inn bassen. Bassen min er en 2000kroners Epi Thunderbird som ikke er av de heldigere slagene hva kvalitet angår, så det rene signalet i seg selv var forholdsvis tamt - og fullt av ulyd. Dessverre.

Forøvrig voldsomt kult at du likte det!

*Plystre plystre* Om dere trenger fet basslyd.. Who ya gonna call? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye kule partier og låter, og jeg syns produksjonen låter kult, tight og annerledes! Tror problemet til folk ligger i at dette er en sjanger hvor folk vil ha litt mer sånn grumsete og skitten Mastodon-produksjon og dette låter litt for moderne. Jeg syns bare det er kult, though! Fet EP alt i alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.