Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

EP: Pigeon Lake I: Mindrape


Christopher S

Anbefalte innlegg

Hei,

da har vi endelig gjort ferdig EP'en vår, og har etter en særdeles vellykket release gig på lørdag bestemt oss for å slenge den ut på SoundCloud.

Håper dere her i forumet kan gjøre oss tjenesten å gi oss litt konstruktiv feedback, uavhengig av om du liker musikken eller ikke. Vi er da tross alt musikere, er vi ikke? Det skader dog ikke å si ifra om du synes det er fett, det varmer å høre slikt. :)

Sporene er oppdatert etter feedback, dvs feitere trommere og lavere gitarer. Det generelle lydbilde er, i mine ører, bedre nu.

Intro

Unnamed

D-Day

I'm Pulsive

Hunter (Cover)

Wifebeater

Sacred (feat. Einar Grønbekk)

Som sagt, setter voldsomt pris på om dere tar dere tida til å høre igjennom hele EP'en, og gir oss noen ord på hva dere synes.

Er selvsagt tjeneste skyldig de som tar seg tiden.

Tusen takk, og kos dere - det har vi gjort! :)

Endret av Christopher S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru ned volumet på gitarene. De er altfor høye i forhold til trommene. Og hvor er bassgitaren? Kjenner den ikke / hører den omtrent ikke før mot slutten der...hvis det var en bass gitar da :P

Bortsett så var det fett, minte meg litt om Entombed....gitarlyden altså og måten riffene gikk på. Vokalen var også drit fet. Growling og clean hørtes bra ut.

Endret av tomandre81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru ned volumet på gitarene. De er altfor høye i forhold til trommene. Og hvor er bassgitaren? Kjenner den ikke / hører den omtrent ikke før mot slutten der...hvis det var en bass gitar da :P

Bortsett så var det fett, minte meg litt om Entombed....gitarlyden altså og måten riffene gikk på. Vokalen var også drit fet. Growling og clean hørtes bra ut.

Virker som om du bare hørte på en av låtene, hehe.

Ettersom gitarene tydeligvis er for høye, drukner jo selvsagt bassen litt - men den er der. En perfekt plassert bassgitar (i mine øyne), er en bass du nødvendigvis ikke hører, men som du umiddelbart legger merke til om forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra 031 til 035 er det en stygg dissonans i bassområdet.

Dissonans er barskt det, men i dette tilfellet lurer jeg litt på om det ikke var meningen. Da er det litt mindre barskt.

Det er mulig jeg avslører meg selv, og at det skal være slik uten at jeg skjønner det er kult, men for meg var det skikkelig forstyrrende. Klarte ikke helt å plassere hva det var som "skar ut", men det var lite sjarmerende. Start- tonen er jo i og for seg grei, men det ender opp "ingen steder".

Tett og fint spilt, det er veldig bra. For lite definert bass. Hvor har dere gjemt alle anslagene på strengene til bassen? Likte del to mye bedre enn del en, men det er jo smak og behag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående bass så er det veldig mye forskjellige meninger der ute hvordan den bør høres. Personlig så synes jeg det er fett å bare kjenne den når gitarene og trommene spiller. Å høre sånn klimpring og klanging i bass strengene mens man prøver å nyte gitar riffene er bare irriterende. Iron Maiden er flinke til å irritere meg der :P

Men hvis kun trommene og bassen spiller så er det fett å høre bassen tydelig. Det går an å få til slik hvis man mixer bra nok.

Endret av tomandre81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.