Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

M+S opptak


LarsHøvik

Anbefalte innlegg

En kompis og jeg sitter og planlegger opptak, ikke våres aller første, men temmelig nær:) Vi tenker litt på å ta opp trommesettet med en M+S setting, men har kommet frem til at vi har litt problemer med dekoding, rett og slett fordi mikseren ikke har fasevender. Hadde det gått an å bruke en effekt med fasevender gjennom send/return? Eller hva med noen så enkelt som en fasevendt xlr-plugg? Altså at signalet spille av og inn i mikseren med en fasevendt plugg?

Jeg skjønner at dette er en enkel sak i Pro Tools osv, men vi kunne tenke oss å gjøre det analogt.

Noen med forslag og erfaring angående dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer kanskje på om jeg har funnet en løsning på egenhånd. OK om noen forteller meg om det ikke funker, selvfølgelig! Tenker da på å bruke en mikrofonsplitter, ala ProCo MS3 og ta opp et vanlig signal og et med en fasevendt xlr.

Som sagt: skrik gjerne ut om dere har bedre forslag eller kan bekrefte/avkrefte om dette vil fungere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer kanskje på om jeg har funnet en løsning på egenhånd. OK om noen forteller meg om det ikke funker, selvfølgelig! Tenker da på å bruke en mikrofonsplitter, ala ProCo MS3 og ta opp et vanlig signal og et med en fasevendt xlr.

Kan funke det - du tenker selvfølgelig på side-mikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker selvfølgelig på sidemikken, ja. Et annet problem er jo phantommatingen, Ettersom mikseren vår tydeligvis mater alle på en gang.... Nye prøblemer med andre ord. Hvordan er det å kjøre to mikker samtidig da? Altså flere mikker som ikke trenger phantom? Regner vel med at heller ikke de iso-utganene på ProCoen ska ha det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.