Web Analytics
Gå til innhold
Teammella

Hjelp! Forsinkelse i lyd i GARAGEBAND MAC

Anbefalte innlegg

Når jeg spiller gitar inn i progammet så kommer lyden ut i høytalerene lenge etter at den har blitt spilt på gitaren. kanskje 1 - 2 sek.

går ikke ann å spille noe da.

noen tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelper gjerne med dette, men kan ikke hjelpe deg før du svarer på et par spørsmål:

Hvordan kobler du deg i macen? - Både type lydkort, evt overganger/kabler

Hvilken versjon av OSX har du?

Hvor rask maskin har du?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mac OS X 10.7.5

2.2Ghz Icorei7 med 4GBram

kobler meg inn med apogee usb port. fikk anbefalt å komble gitaren inne gjennom den... funker som f i blandt, men så kommer det delay.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva bruker du som output? Jeg får problemer når jeg bruker den innebygde outputen. Men funker fint når jeg bruker output på lydkortet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd i annen software? Hva skjer hvis du kobler til mikrofon og lytter gjennom hodetelefoner i f.eks skype? Har du satt innstillingene på "minimal forsinkelse"?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta sampling ned fra 512 til 32 på instillinger hjwlper på lydkortet da.. cleanmymac trengs også iblandt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En buffer på 512 sampler vil ikke gi den mest markante latencyen(som delayet TS opplever kalles).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også samme problem.

Til meg forsvinner forsinkelsen når jeg sitter og justerer/trykker litt rundt på forskjellige funksjoner og innstillinger. Forskjellig for hver gang hva som gjør at forsinkelsen forsvinner.

Og ett annet problem jeg har er at når jeg spiller, så dempes lyden litt... Høres nesten ut som at jeg slår svakere på strengene, selv om jeg ikke gjør det...

Og når jeg slår på en enkelt streng så ringer den som normalt svakere etter hvert som strengen svinger mindre og mindre i ca 2-3 sekunder, så "dropper" den plutselig litt, og lyden blir svakere.

Noen som har noe forslag til hva det kan være?

Jeg bruker iRig og Bose hodetelefoner, koblet med kabel.

Når jeg bruker det samme utstyret koblet til iPad virker ting helt finfint, i flere forskjellige apper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Rocknrolla
      Skal oppgradere min velbrukte Boss DD-6.

Står mellom Dunlop MXR EP103 Echoplex Delay eller Dunlop MXR M169 Carbon Copy Analog Delay

Har en finger på EP103 Echoplex... noen tanker? =D
    • Av Griffin
      Begynte å GASse litt på Eventide H9 da jeg begynner å gå seriøst tom for plass på prosjektbrettet... H9 løser alt og mer til (Har Strymon Mobius i tillegg)...
      så begynner jeg å sjekke ut litt og enkelte av effektene jeg var særs interessert i er ikke helt der... tenker sånn Octav funksjonen. Jeg leser at denne tracker noe dårlig og når jeg hører på sammenligninger så vil selv YouTube avsløre at POG låter mye klarere og presist...
      Så derfor lurer jeg på om det finnes andre alternativ i størrelse H9, Mobius etc... som kan by på følgende effekter i prioritert rekkefølge:
      1. Octav (type POG)
      2. Compressor
      3. Delay
      4... resten er bonus
    • Av Ingengitarist
      1. Jeg har en Delaypedal som jeg satte en vanlig 9V PSU på, ble umiddelbart lukt av svidd elektronikk og en liten røykstripe kom ut. Er det reparerbart eller bare å kaste. Umulig å se på kretskort hva som er brent. 
      2. Tips til billig ok reverb til en Blackstar HT5 kombo. 

• Av Kjørsvik
      Kjøpte nylig en fender delay pedal. Jeg ble veldig overasket over pedalen. Rimlig pris og bra lyd. Bruksområdet mitt er rockabilly, og her passet den perfekt!!
      Ambefales!
      http://intl.fender.com/en-NO/accessories/pedals/fender-delay-pedal-white/
    • Av Affen
      Jeg har minimalisert "romskipet" (pedalbrettet) litt slik at det er kjekt å frakte med seg til og fra øving. Hjemme bruker jeg en Digitech Timebender delay som jeg er superfornøyd med. Jeg ønsker likevel å ha en mindre delay på minimalistbrettet mitt og lurer på om dere har noen anbefalinger på en allsidig delay som er liten (type Boss str.) helst til under 1500 spenn.
      Tap tempo er ikke et must, men kjekt å ha
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.