Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

gitarfreak97

Anbefalte innlegg

Hey ! Jeg klarer å spille mange soloer på gitar..men.. jeg lurte på hvor på gitaren man skal spille soloene. Vist et riff spilles i "A", hvor på gitaren skal soloen spilles da? Jeg klarer mange scalaer, men har ikke aning på hvor på gitaren de skal brukes. Vanskelig å finne noe på google eller youtube heller.
Håper jeg får svar -Arnold

Endret av gitarfreak97
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvilken skala du bruker det, men skalaen starter med grunntonen, så i tilfelle A, er det naturlig å starte på A i 5. posisjon. Søk på f.eks. Pentatonic positions i Google, så dukker det bla.a. opp bilder. Det samme gjelder sikkert andre skalas også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

That is what YT is for. Men en ting jeg har lagt merke til i min søken etter everything Hendrix er at det knapt er to gitarister på YT som spiller samme ting likt. Gary Moore spiller f.eks Wind Cries Mary soloen helt annerledes enn Hendrix....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar ! Det er ganske mye å huske, men vist jeg spiller en vanlig bluesscala i A, skal jeg begynne på 5 bånd og spille med nedover da?

Det er dette som er det fine med gitar ingen regler på hvordan du skal spille:) som andre over her skriver se på YT og lær deg noen licks i feks A blues scala og prøv og lage dine egne Licks etter på.

Go with the flow;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.