Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jazz-fusion band


AndreasS

Anbefalte innlegg

Hei.

I disse eksamenstider finner jeg meg ofte i å bruke mye tid på å leite etter musikk til lesinga. I år tenkte jeg kanskje å prøve å heller disponere tia til å lese, derfor lurer jeg på om det er noen som vet om noen bra Jazz-Fusion-ish type band jeg bør sjekke ut?

Liker musikk med litt futt, moderne instrumenter, dvs. ikke noe Miles Davis o.l.

Hører mye på Steps Ahead, Holdsworth, McLaughlin, Shawn Lane, Larry Carlton, Corrado Rustici fra før.

Tusen takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar du har sjekka ut solo albumet til Guthrie Govan? Ellers så er Alex Hutchings verdt å sjekke ut. Vertù er et jazz/fusion prosjekt Richie Kotzen var med på. Universo Inverso plata til Kiko Loureiro er jazz fusion med litt latina preg. Ellers er jo Al Di Meola ganske verdt å sjekke ut det meste av. Var en liten periode han slutta å spille elektrisk gitar og gikk over til å kun spille akustisk, på grunn av øresus og sånn. Men han har begynt med det igjen. Så sjekk ut både tidligere plater og nyere :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Takker for mange fine bidrag!

Hørt mye av Govan og Hutchings fra før. Litt usikker om det passet inn i denne kategorien. Skal definitivt se nærmere på The Aristocats (hører mye Guthrie & the Fellowship fra før). Al Di Meola har ikke imponert meg hittil, men jeg får være mer tålmodig, kanskje jeg liker det etterhvert.

Hører på Tribal Tech og Universo Inverso-plata nå, noen skikkelig godbiter her!! Weather Report er ikke helt min greie, litt for tamt for min smak, men takk for innspill!

Tar gjerne imot flere innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tj Helmrich & Bret Garsed. disse har gjort en del sammen.

mike stern er og verdt å sjekke ut, little shoes er mer eller mindre signatur-låta hans.

stanley jordan er og litt kult, med tanke på at mannen på tørre møkka helst vil unngå å slå på strengene, men kjøre det meste i 8-fingers tap.

og på tampen:

charlie hunter som spiller bass og gitar. samtidig. på samme hals.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.