Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Modellerings amp


EirikA

Anbefalte innlegg

Noen som har sammenlignet Fender Mustang med VOX Valvetronix Plus? Eller andre modelling amps? Fordelen med de store Mustangene og VT+-ene framfor Yamahaen er jo åpenbart at de førstnevnte også har en del krutt å brenne utenfor soverommet?

Har ikke teste valvetronix ampene

men har et Tonelab ex brett som bruker samme modelleringen mener jeg? Denne fungerer ihvertfall utmerket sammen med min Tweed champ clone, men da brukes den som et rent pedalbrett, synes ikke modeleringen av forsterkerne var noe sånn veldig.. men effektene er gull! men dette kan jo være helt annerledes i ampene såklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke teste valvetronix ampene

men har et Tonelab ex brett som bruker samme modelleringen mener jeg? Denne fungerer ihvertfall utmerket sammen med min Tweed champ clone, men da brukes den som et rent pedalbrett, synes ikke modeleringen av forsterkerne var noe sånn veldig.. men effektene er gull! men dette kan jo være helt annerledes i ampene såklart.

Jo, Vox Tonelab EX skal ha samme modelleringer som VT+-forsterkerne, pluss noen flere. Den har også flere effekter, og med den innebygde pedalen får du flere muligheter enn Valvetronix-forsterkerne.

Men som deg tror jeg heller ikke mye på modellering mot en skikkelig rør-amp, med mindre man er ute etter noe spesielt for en anledning. Tonelab EX har ulike tilpasninger til Fender, Marshall, Vox- og Line-forsterkere.

Derimot kan den også gå rett inn i miksen. Jeg finner flere av modellene gode på min VT80+. Men det er jo en SS-amp som jeg først og fremst har kjøpt som en hjemme- og øveamp, men som også bør klare seg i mindre lokaler.

Endret av toralfsan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De så veldig bra ut, må lese litt mer om disse :) Tusen takk.

Har marshall muligens noe liggnende?

Marshall har JMD serien. Her finnes både topper og forskjellige comboamper. Forskjellen fra de fleste andre modeleringsamper er at JMD har rør i hvertfall i sluttrinnet, samt at de modelerer kun Marshalls egne amper så vidt jeg har skjønt. Lurer på om det er 16 klassiske Marshall-simuleringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marshall har JMD serien. Her finnes både topper og forskjellige comboamper. Forskjellen fra de fleste andre modeleringsamper er at JMD har rør i hvertfall i sluttrinnet, samt at de modelerer kun Marshalls egne amper så vidt jeg har skjønt. Lurer på om det er 16 klassiske Marshall-simuleringer.

Vox Valvetronix har også rør i sluttrinnet, men som "trigger" og lydformer før transistorkretsene som gir volumet. Tonelab EX har samme 12AX7 rør som Valvetronix-modellene. Så man kan si de er hybride.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vox Valvetronix har også rør i sluttrinnet, men som "trigger" og lydformer før transistorkretsene som gir volumet. Tonelab EX har samme 12AX7 rør som Valvetronix-modellene. Så man kan si de er hybride.

Du mener i forforsterkeren (preamp)? 12ax7 blir vel litt puslete i sluttrinn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Blackstar HT-1R som jeg er godt fornøyd med. 1 watts røramp. Den er liten og lett, har hodetelefon-utgang. Men nå har den riktignok sluttet å virke så jeg må sende den inn til reparasjon. :(

Den er også veldig oversiktlig og lett å bruke, med to kanaler (clean og gain).

Har også en Mustang II som jeg bruker til jeg får til bake Blackstar'en. Må si at jeg synes Blackstar'en gir en mye varmere og finere lyd. Sliter med å få like gode lylder med Mustangen. Og det er litt tungvindt å bruke knottene på Mustangen så jeg må koble til PC'en og da blir det litt mye ledninger og styr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vox'en eller Mustangen er den som frister mest så lang. Men tror jeg skal prøve å få prøvd flest mulig av dem når jeg kommer hjem og kan gå hos den lokale forhandleren.

Men er det noen som vet om det er mulig å få inn lyden via USB på disse forsterkerene? altså at du kan få opptaksmuligheter via usb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vox'en eller Mustangen er den som frister mest så lang. Men tror jeg skal prøve å få prøvd flest mulig av dem når jeg kommer hjem og kan gå hos den lokale forhandleren.

Men er det noen som vet om det er mulig å få inn lyden via USB på disse forsterkerene? altså at du kan få opptaksmuligheter via usb.

Mustangen har noe dem kaller tracks els? som du skal kunne bruke som backingtracks om jeg forstår det rett.

Men angående opptak er det enkelt med Mustangen gjennom usb, følger også med software for å redigere det i etterkant.

Mustangen har egen ASIO driver som du kan bruke på samme måte som alle andre ASIO.

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.