Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Modellerings amp


EirikA

Anbefalte innlegg

Hei

Har idag en valveking med HD500 pedal. Er fornøyd med denne riggen, men kunne tenkt meg 1 til, for å ha på kontoret.

Tenkte da jeg skulle ha en noe enklere oppsett. Så for meg en modellerings amp.

Har sett på Line6 sin DT25 og syns denne så helt perfekt ut.Men kunne veldig godt tenkt meg headsett utgang. Noe jeg ikke finner i speccen på DT'en..

Vet dere om det fins en tilsvarende amp med headsett utgang? eventuelt kan jeg kjøre på med en ny HD pedal, men hadde vært greiere med kun forsterker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en VOX VT80+, den tar ikke mer plass i stua enn at mor godtar den. Har både AUX in og headset ut og alt du kan drømme om å gå deg vill i av modelling av forsterkere og effekter. Men den funker også enkelt som en trad-forsterker der du velger grunnleggende amp-modell og justerer med gain, tone, volum og eventuelle effekter manuelt med knapper og ratt:

http://www.voxamps.com/us/valvetronixplus/vtplus/

Den minste 20-watteren glir nok greit under kontorpulten, den største, 120-watteren, har nok lyd til en del gigs. headset ut simulerer amp så det er neppe forskjell på dem med headsets.

Denne er ganske mye fetere, selv om den er kompakt i det ytre, men jeg vet ikke om du får den i Norge ennå:

http://www.voxamps.com/us/valvetronixpro/vtx150/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte da jeg skulle ha en noe enklere oppsett. Så for meg en modellerings amp.

Vet dere om det fins en tilsvarende amp med headsett utgang? eventuelt kan jeg kjøre på med en ny HD pedal, men hadde vært greiere med kun forsterker...

THR10'en som er foreslått burde være perfekt til ditt bruk. Den har phones-ut og er meget enkel å stille lyd på. Den har også aux-inn så du kan putte på en mp3-spiller å bruke den som stereoanlegg. Det innebygde lydkortet gjør pc-høyttalere overflødige.

En kompis av meg prøvde min og tregte skikkelig på at han nettopp hadde kjøpt seg en Mustang III. Han fant tilfeldigvis en kar på Finn.no som ville bytte den mot en Yamaha, så nå får jeg tekstmeldinger om vannblemmer og lakenskrekk :D

Han har fått samme problem som meg.....må plukke opp gitaren bare jeg ser på den lille brødristeren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

+2 Mustangen er en helt perfekt amp og leke seg på.

samt den låter knall bra selv ved VELDIG lave volumer..

+3 ;)

Det er jo på lave volumer jeg har fått testet denne foreløpig. Og der låter´n bra!

Har så vidt dratt på litt da jeg hadde den med med meg på hytta, men jeg skremte jo vannet av folk med hytter langt oppe i fjella ;)

Han ble litt chrispy som jeg har skrevet tidligere, men jeg tror høyttalerene må ha litt sikkelig juling før de spiller riktig ;)

EDIT: Jeg har Mustang IV -> Faen den spiller høyt! Vondt i øra osv...... Men jeg håper høyttalerene spiller seg bedre til på høyt volum med tiden.

Endret av Hank Annicke Noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.