Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Twin Reverb FX Loop


svenni

Anbefalte innlegg

Skal egentlig gå veldig bra. Jeg anbefaler ikke at du går inn og modder ampen til dette formålet.

Jeg har prøvd dette på min lille Super Champ, og det fungerte utmerket.

Tror jeg brukte en Alesis midiverb av noe slag til det eksperimentet (sannsynligvis III)

Mix på klangen/delay må da stå på 100% (wet), siden ampen leverer direktesignal selv.

Det er er mulig du må lage et dempeledd med to motstander inn mot effekten (ut fra ampen) men det kan lett gjøres i en jackplugg.

Husker ikke hva jeg gjorde, for det er lenge siden, men det funket fint hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt nødvendig med dempeledd. Buffer også da impedansen er superhøy om jeg husker rett..

Mulig jeg tar feil, men kjører ikke gitaristen i Coldplay et kjøleskap med effekter rett i input på sine fendere? En TR har jo plenty headroom, så verdt et forsøk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, det funker ikke.

Kan jeg spørre hvorfor? Siden en Twin er normalt sett særdeles clean funker jo alt av pedaler i front. Men du tenker kanskje på rackutstyr? Eller bruke bare sluttrinnet?

Jo Amund, du har jo klart et poeng der også. En Twin Reverb speller jo clean nærmest til øra blør! Da er det like greit å kjøre alt i forkant. Det finnes ingen master på Twin så man får jo aldri utnyttet overstyring i preamp uansett. Men ellers, ja, vil man, kan man bruke reverb-sløyfa som effektsløyfe. Hvis du vet hva du gjør vel og merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt nødvendig med dempeledd. Buffer også da impedansen er superhøy om jeg husker rett..

Mulig jeg tar feil, men kjører ikke gitaristen i Coldplay et kjøleskap med effekter rett i input på sine fendere? En TR har jo plenty headroom, så verdt et forsøk. :)

Nei! For å klare opp i dette: Det er lav impedans ut fra forsterkeren til reverb-tank (som vil være inngang til multieffekt) spørsmålet her er bare om signalene er for sterke til en multieffekt.. Når det gjelder retur er impedansen inn til forsterkeren 1megaohm! Dette belaster ikke en moderne multieffekt i det hele tatt.

Så det er tilpasning av styrkeforhold det hele handler om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo Amund, du har jo klart et poeng der også. En Twin Reverb speller jo clean nærmest til øra blør! Da er det like greit å kjøre alt i forkant. Det finnes ingen master på Twin så man får jo aldri utnyttet overstyring i preamp uansett. Men ellers, ja, vil man, kan man bruke reverb-sløyfa som effektsløyfe. Hvis du vet hva du gjør vel og merke.

Jepp, det meste går an om man vet hva man gjør. Men å bare slenge på et par phono/jack-overganger og prøve å bruke den sløyfa er nødvendigvis ingen god idè. :)

Ja, jeg ville definitivt ha prøvd rett inn først..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! For å klare opp i dette: Det er lav impedans ut fra forsterkeren til reverb-tank (som vil være inngang til multieffekt) spørsmålet her er bare om signalene er for sterke til en multieffekt.. Når det gjelder retur er impedansen inn til forsterkeren 1megaohm! Dette belaster ikke en moderne multieffekt i det hele tatt.

Så det er tilpasning av styrkeforhold det hele handler om.

Da husket jeg definitivt ikke rett. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det meste går an om man vet hva man gjør. Men å bare slenge på et par phono/jack-overganger og prøve å bruke den sløyfa er nødvendigvis ingen god idè. :)

Ja, jeg ville definitivt ha prøvd rett inn først..

Mener å huske at det var nettopp jeg jeg gjorde altså! Og når jeg skrev over her at jeg tror det var en midiverb III så har den analog inngang med analog gain input. Så jeg gjorde ikke noe annet enn å stille gain på denne. Var vel forsiktig med gain fra preamp i starten men det fungerte som sagt utmerket.

Men nyere multieffekter har vel blitt digitalisert mer og mer, så jeg vil være forsiktig med å blåse på full spiker uten å ha testet ut gainregulering osv. på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.