Web Analytics
Gå til innhold
Mute

Orange jim root

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny forsterker og har kikka litt rundt og har finni orange jim root terror, eller hva den nå heter. Noen som har erfaring med denne? Skal spille Rock og Metal, men mest Metallica.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey, det er bra;) men har skjønt det sånn at det bare er en kanal på den og det er vreng, men kan jeg bruke pedal for og få clean? Har ikke peil på this shit i det heletatt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orange Jim Root forsterkeren har bra vreng. Du kan kjøre ampen med litt mindre vreng og skaffe deg en pedal og booste signalet litt, og når du vil spille clean slår du av pedalen og ruller av litt på volumpoten på gitaren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde Dark Terror i en liten periode, men byttet den ut med en Jim Root #4. Dark terroren er litt mer "fizzy" i toppen. Kan få en ganske fet rytme lyd, men den egnet seg dårlig for leads.

Jim Rooten har en high/mid/low eq i stedet for den tone kontrollen, og en mye mer behagelig topp. låter helt knall til leads sammen med en delay.

Jeg syns også Jim'en var litt mer "gritty" og grov i vrengen.

Er overall veldig happy med Jim Root toppen. Det er en helt knall hjemmerig amp til rock og metall:) Jeg syns også clean lyden funker veldig godt, men det er ikke pga den man kjøper en sånn :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk får svar! Har kjøpt meg jim root ampen og cabinettet, men. Hvordan skobler jeg di sammen? Må jeg ha noen spesielle kabler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, du trenger en høytalerkabel, type jack - jack. Ser ut som en vanlig gitarkabel, men IKKE prøv med det, ampen kan bli skadet. Gratulerer med ny amp!

Endret av Rivar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må jeg på en instrumentbutikk for og få kjøpt en sånn kabel? Eller er det andre butikker som har disse å?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stort sett bare instrumentbutikker som selger disse, ja. Men høytalerkabel følger normalt sett med toppen når du kjøper den. Har hatt Jim Root ampen i butikken vår på strømmen, og jeg synes den er helt fantastisk. Godt valg. Gratulerer!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hadt Jim Root ampen sjølv i eit par veker no, og er godt fornøgd. Dette er ein ganske ein ganske "dark" amp i forhold til det eg er vandt til,

men synest det at det kler forstekeren. Er også enig med Sereth over her i at den har ein grovkorna vreng.

Er på jakt etter ein god boost / OD pedal for å få ampen litt meir "tight". Forslag mottas med takk. Syntes ikkje TS9 funka så bra på denne ampen, Forøvrig spelar den veldig høgt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.