Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dingwall bass!


simenandreas

Anbefalte innlegg

Som sagt, må nok eit stykke ned, men set ikkje ned prisen første dag. Må jo ha ein stad å begynne og forhandle. :P

Edit: Ser eg skriv nynorsk og bokmål om kvarandre, her...

Pleier å kjøre samme taktikken. Erfaringsmessig er det en del som merker seg attraktive basser tidligere, og så tar de kontakt når prisen kommer ned på et mer fornuftig nivå. Erfaring tilsier også at det nivået gjerne er en del lavere enn det man selv synes er bra, dessverre (men du har jo solgt Music Man-instrumenter, så det vet du vel alt om :P ). Det er et rimelig dårlig marked for spesielle bassgitarer her til lands (alt som ikke er Fender, egentlig), noe jeg smertelig har fått erfare.

Endret av Orph
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bassdirect.co.uk koster en ny Dingwall Afterburner I 21.000 norske kroner uten moms,frakt og det der. En Musicman Stingray 5 som jeg hadde tidligere solgte jeg for 10.000 på finn. Stingrayen koster litt over 17.000 ny på bassdirect. Jeg er enig i at mitt bud på 11.000 var i det tynneste laget :P Men tror ikke du vil få noe mer enn 14, kanskje 15 lapper. En Dingwall er jo sjeldent å se på finn, så du kan jo være heldig! I motsetning finnes det jo utrolig mange gode konkurrenter i denne prisklassen

Endret av simenandreas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fire Dingwall-basser og de er alle helt fantastiske!!! En Afterburner II seksstrenger, en Super J5 femstrenger, en Afterburner II seksstrengs fretless av nyere type (med lyd hull) og en Prima Artist femstrenger som er noe av det ypperste du kan få for penger.

Sheldon Dingwall lager hver eneste bass med kjærlighet og det merkes på lyd og finish. Dessuten legger han inn mange geniale detaljer som han har funnet opp selv. Et eksempel er batterilokket på baksiden som er festet magnetisk. Og Fanned Frets? Det slutter du å tenke på etter 10 minutter

Det beste stedet i Europa å sjekke ut Dingwall er Bass Central. De har et enormt utvalg av Dingwall-modeller (og andre fete merker). Eieren, Mark, er en meget hyggelig og redelig kar som man trygt kan handle med. Sjekk ut www.basscentral.co.uk.

Har du lyst til å se en Dingwall i levende live og bor i Oslo-området, kan vi sikkert bli enige om å møtes. Gi beskjed her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1 for bassdirect! Super bra butikk med veldig god service og priser :)

Jeg vil gjerne prøve dine dingwall-basser Torlind! :D

Uannsett om du vil selge eller ikke, så har jeg veldig lyst til å prøve dem! Jeg har akkurat bestillt en custom warmoth bass, men min "neste" bass vil garantert bli en Dingwall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...
  • 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.