Web Analytics
Jump to content

ny kraft gubbe

Mark Knappnål
 Share

Recommended Posts

go dag ! nå er det slik at jeg kiker på ny forsterker, som jeg har gjort veldig lenge og jeg tenker med på ett kabinett og en head... det er slik at jeg har en forsterker fra morgan, en slik halvrør og den er jeg fornøyd over , men jeg trenger en med enda mer guffe i og dessuten får å litt forandring, jeg har en ganske strengt budget på ikke mye over 4000 i alle fall.. er det noen der ute som har noen tips ? jeg har foresten ikke noe erfaring med å kjøpe brukt, dermed hadde jeg satt pris på tips også der

den morgan forsterkeren er forresten på 60 watt, og jeg spiller mye forskjellig mye med slik vreng som led zeppelin bruker og mye clean også slik som i dire straits og pink floyd, jeg setter ikke høye krav til hvilke effekter som er innebyggd på forsterkeren , men god vreng og reverb setter jeg meget pris på

Mitt tips, combo. Marshall haze for eks. Kanskje vox night train, da får du kanskje stack innenfor ditt budsjett, men den har kanskje ikke reverb? Ellers er fender blues jr eller peavey classic også alternativer.

Btw. Hvor skal den brukes?

Edited by MartheyG

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Similar Content

• By GretschMan
      Vil bytte min peavey bandit 112 transtube red stripe, Kina produsert men veldig god clean og extra god distortion. Kun 1 kosmetisk feil, håndtaket løsnet. 
      Vil ha noe mindre og vil gjerne bytte denne i en liten modellerings forsterker e.l. 
      Sender bilder ved interesse 
    • By Gitarcowboy
      Her er den nye Laney Cub-Supertop

Den er glimrende! Jeg er veldig fornøyd!
      Jeg fikk den torsdag.
      Det kommer tjukk og varm rørlyd fra den tilkoblet VOX kabinettet med en Celestion V-Type 70W høyttaler i 8 ohm.

Nå skjønner jeg hva som er så bra med vrenglyden fra rør
      Det er noe eget med lyden.
      Når jeg har den i overdrive så bruker jeg 1W inngangen. Da går den fort i vreng på lavere lydnivå.
      Hvis jeg booster 15W inngangen med div. effektbokser så er det litt vanskelig å holde lyden ren

Med denne forsterkeren så går det fint an å spille med gitaren koblet rett inn (ingen effekter). Det er boost på forsterkeren, så det er lett å få den i overdrive.

Forøvrig så er den innebygde digitale? "fjærromklangen" god, men det kommer en ulyd da jeg har den på fullt nivå. Romklangen plasker fint, men den durer.

Rørene er av merket Ruby.
    • By Audun
      Legger ut noen bilder av mine redskaper for moro skyld. Ikke så veldig fancy, men det gjør jobben og vel så det!
      Gitarer:
      Gibson Customshop Les Paul R-8 VOS 2006 mod. (RS-Kit, mapleflame mod, TonePros bru og tailpiece)
      DSC_6292
      Gibson Customshop1960 Les Paul Special VOS 2006 mod. (RS-kit, TonePros locking studs, Grover tuners)

Gibson ES-335 2013 mod. RS-kit, ettermontert Bigsby, og planlegger ABR-1 bridge conversion.

Gibson USA Explorer  2005 mod, (Cream T '61 Custom '61 pickups, CTS 500k pots og Emerson cap)

Fender American Standard Stratocaster HSS Shawbucker 2015 mod. (Gotoh 510T-FE1 tremolo)

Fender Telecaster am. std 1995 mod. (CS Twisted Tele i neck og CS Broadcaster i bridge. 4-veis switch og fasevender)

Fender Stratocaster Jimmie Vaughan 2005 mod. (RS-kit og ny 'aget' plast + mint brett)

Fender Telecaster Baja (Pågående Micawber-mod. RS Kit, Fender CS Nocaster i bru, GFS Humbucker i hals. Brass sadler.)

Greco 'Grecobird' Firebird-kopi - ca. mid. '80.  Faber aluminium tailpiece og bru med brass sadler.

Epiphone Ltd. Ed. Korina Flying-V 2016 mod. CTS pots og Tonerider pickups.

Larrivee D-03 Mahogny

Yamaha 12'er

Ibanez Performance - noen og '80

Amper:
      1969 Fender Super Reverb. (Blackface krets.)

Ceria Tone JTM 45. Eidebygd kab m/ Greenbacks:

1983 Marshall JCM 800 2205 m/ 1987 Marshall Silver Jubilee kab - Celestion V30

KMD GV100 head (uten bilde)
      Effektbrett: TC Electronics Polytune tuner, Boss Wah, Der Screamer TS-9/808 klone satt sammen og moddet av kristoffereide her på forumet, Tonebone Trimode, T-Rex Comp Nova, Fulltone Fatboost-3, Boss Re-20 Space Echo og mottaker for Line 6 Relay G-30. Montert på T-Rex ToneTrunk brett.

• By Gmal
      Hei folkens. Min JCM 800 2203 er syk, og trenger hjelp av en proff. Jeg holder til i Skien,
      men er forsåvidt mobil innenfor et ganske stort område. Hvilken reparatør anbefaler dere?

• By Threechords
      Noen som sitter på ett slikt og vil selge? Jeg har ett strøkent Orange PPC 212 closed back kabinett (orange farge) som evt kan byttes i.

• Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.