Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD: Fender Contemporary Telecaster


E5150

Anbefalte innlegg

Feit øks! Ikke helt sikker på den FR'en, men tøffere enn toget da! Og at det er ei køntribørse, pffft! Jim Root i Slipknot bruker Tele han, samme med Prince, Paisley... Må vel være bortimot representert i alle sjangre. Potetøks!

Jim Root har jo egne signatur-Telecastere også. Fete rockeøkser, det!

http://www.fender.co...oot-telecaster/

http://www.fender.co...root-telecaster

Ellers har man jo den artigsaken her, som burde være veldig fleksibel:

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved bends har ihvertfall en fast bro den fordelen at de andre strengene holder seg stemt når man bender, og man har også mer respons i bendet.

Det er bare å gjøre tremoloen stiv nok det. Med f.eks. ekstra/stivere fjærer. Sånn generelt sett kan det hende at det er litt mer "mat" i en Tele enn en Strat, men det har mest å gjøre med pickuper, tipper jeg. Og kanskje i mindre grad de små konstruksjonsforskjellene. Tele har jo mer og tykkere treverk enn en Strat. At Strat har mindre sustain pga. av tremoloen har ikke jeg opplevd. Det kan jo naturligvis være veldig billige stratter med kjipt materiale i sadler og tremoloblokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skulle jeg holde meg unna finn en stund, men ramlet innom ved et uhell. Jeg skal ikke ha flere gitarer med det første og vil derfor tipse om denne japanske squieren til 1500 kroner: http://www.finn.no/f...nnkode=38381699

Hva er det med midtpickupen? Ser stilig ut

Serienummeret tilsier at den er fremstilt på Fujigengakki i 1993-1994. Det her er nok mye gitar for pengene hvis alt er originalt.

Endret av E5051
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skulle jeg holde meg unna finn en stund, men ramlet innom ved et uhell. Jeg skal ikke ha flere gitarer med det første og vil derfor tipse om denne japanske squieren til 1500 kroner: http://www.finn.no/f...nnkode=38381699

Hva er det med midtpickupen? Ser stilig ut

Serienummeret tilsier at den er fremstilt på Fujigengakki i 1993-1994. Det her er nok mye gitar for pengene hvis alt er originalt.

Det er vel en humbucker i singlecoilformat i midtposisjon. Hvorfor den er plassert i midt, ser jeg dog ikke helt poenget med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en Tele kan bli så skarp at det skrangler i plombene

har vel mest å gjøre med plata som bridge og bridgepickupp stter i.

Helt riktig som GPM sier, det er jo konstruksjonen som gjør dette.

Her er en uten den typiske telestolen og den låter ikke spes bright egentlig i forhold til en "standard" tele

Denne er faktisk ganske allround, brukt mye til covergigs siste tiden

AndersonTClassic.jpg

Men jeg hadde røsket av trem`n som sitter på den Contemporary tele`n, Tone-suck deluxe!! Kjenner til de der og gitaren din kommer til å låte og fungere mye bedre med noe skikkelige greier.

Jaggu har Fender satt på mange grusomme Floyd-aktige saker på gitarene sine opp gjennom tidene :)

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg hadde røsket av trem`n som sitter på den Contemporary tele`n, Tone-suck deluxe!! Kjenner til de der og gitaren din kommer til å låte og fungere mye bedre med noe skikkelige greier.

Jaggu har Fender satt på mange grusomme Floyd-aktige saker på gitarene sine opp gjennom tidene :)

Enig. mener jeg fant ut av Wilkinson passet studsene på min, noe jeg vurderte før jeg røsket av halsen. Ikke bare tone suck men utrolig ustabil trem.

Spiller selv hovedsakelig på telecastere gjennom fender-type amper og kjenner meg ikke igjen i denne blombe-problematikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plasserte gitaren hos en anerkjent gitardoktor i dag for setup og overhaling av elektronikk. Vil nå teste ut tremoloen før jeg bestemmer meg for om den skal bort eller ikke. Utseendemessig plager den meg ikke. Får gitaren til å se ut som mad scientist baztard baby av en standard Tele og en Ibanez RG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plasserte gitaren hos en anerkjent gitardoktor i dag for setup og overhaling av elektronikk. Vil nå teste ut tremoloen før jeg bestemmer meg for om den skal bort eller ikke. Utseendemessig plager den meg ikke. Får gitaren til å se ut som mad scientist baztard baby av en standard Tele og en Ibanez RG.

Skjønner. Men hvis du vil spare deg for endel bry (For den kommer til å gi deg problemer ;) ) så spør gitardoktoren om han har noe annet han kan sette på eller annbefaler.

Lydmessig er det endel og hente på det da disse ikke låt bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! En litt sliten strat fra samme serien som Telen min. Dvs. Contemporary serien til Fender. Her kan man altså få seg en japansk Fender strat til 1200 kroner!

http://www.finn.no/f...nnkode=38391936

Edit: Er samme som denne, bortsett fra at noen har malt den svart en gang:

Fender%20Contemp%20Strat%201010-1.jpg

Modellen heter Contemporary model 27-4400

Endret av E5051
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du rett i. Enten er det en annen årsmodell, eller så er tremmen blitt byttet ut. Er vel ganske åpenbart at den er byttet ut i og med at hardwaren kom i sort farge på alle modeller.

Hadde lett tatt den selv, hadde det ikke vært for at Telen nettopp er kommet i hus. Hvor ofte får man en Fender til 1000-lappen uansett stand?

Endret av E5051
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.