Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bass-gathering i Oslo?


simenandreas

Anbefalte innlegg

Hey bassister! Jeg lurte på om folk var gira på å kanskje arrangere en liten morrokveld for oss spesielt interesserte her i Oslo. En slags NAMM-greie der vi tok meg seg alt eller noe av bassutstyret vårt. Det hadde vært utrolig kult å kunne prøve og teste andre sitt utstyr. Jeg er selv veldig gira på å bli kjent med så mye utstyr som mulig, men har ikke penger til å kjøpe meg alt ;) Og norske instrument-butikker har ikke akkurat det største utvalget å by på. Jeg har selv en Fender Marucus Miller 4-strenger, En KSD proto J 5-str jazz bass og en fin liten Microtubes b3k fra Darkglass Electronics som jeg kan by på :)

Jeg ser for meg at det kan bli kjempehyggelig, eller litt småkleint. Kommer kanskje an på hvor mange som kommer.

Hva tenker dere? Er dette et veldig rart forslag å komme med?

Endret av simenandreas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan kanskje være med på noe sånt. Litt uhøytidelig mot slutten av kvelden kanskje? Type en øl eller tre. Men da må jo noen ha plass til overnattingsgjester. Det går ikke forferdelig mange tog i min retning i alle fall. Ikke i helgene..

Jeg kunne tatt med meg to basser, men hadde ikke dratt med meg ampen.

Har en Bongo og en P-bass fra 93.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt forslag, og jeg kunne godt tenkt meg noe slikt. Jeg har også en hifi-interesse, og har hatt mye moro av messer og slikt i den forbindelse. Men NAMM og messer er ofte basert på deltakelse av kommersielle aktører. Det du snakker om her er vel et treff av konsumenter, heller enn leverandører?

...and the devil is in the details:

Lokaler?

Tidsrom?

Spesielle begrensninger mhp. alder, musikkstiler, seriøsitet etc?

Planlagt program eller "veien blir til mens vi går"?

Forhåndspåmelding? evt. bindende eller ikke?

Hva hvis det kommer veldig få?

Hva hvis det kommer veldig mange?

Skal man ha en forutsetning for deltakelse at man har med eget utstyr, evt. hvor mye?

Hvordan unngå at man spiller "i munnen på hverandre"?

etc.

Jeg har trua, men det gjør seg ikke sjøl. De som arrangerer må regne med at det er en del arbeid med dette.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult at dere er så positive! Jeg vet det ligger en del arbeid bak et slikt arrangement. Det var egentlig bare en idè jeg slang fram. Jeg har ikke tid til å arrangere det nå, men kanskje vi skal legge det litt på is til jeg får det. Hvis ikke noen andre får lyst til å ta initiativet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lokaler? Det kan ordnes, må mest sannsynlig leies, så en liten sum fra hver deltager må påregnes.

Tidsrom? Det er noe som enkelt og greit bare må settes, men med minst et måneds tidsrom fra dagen det annonseres

Spesielle begrensninger mhp. alder, musikkstiler, seriøsitet etc? Hvorfor det?

Planlagt program eller "veien blir til mens vi går"? Det mest geniale er jo at vi tar ting som det kommer.

Forhåndspåmelding? evt. bindende eller ikke? Bindende forhåndspåmelding

Hva hvis det kommer veldig få? kanselleres, Ingenting som må betales for skaffes før ett minimum antall bassister er påmeldt

Hva hvis det kommer veldig mange? Bassister? I Norge, Fra GN? Yeah, right...

Skal man ha en forutsetning for deltakelse at man har med eget utstyr, evt. hvor mye? Dra med en eller 2 av de feteste bassene du har, kanskje en amp om man har plass. personlig så har jeg et kabinett som duger til det aller meste og låter fantastisk med det mest som kunne blitt brukt med amper om det blir i Oslo.

Hvordan unngå at man spiller "i munnen på hverandre"? Må vel ha flere rom / båser og en liten volumkontroll? Ikke at jeg tror det blir så mange at det blir et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.