Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

KRK VXT4 eller VXT6, hvilken størrelse er best for meg?


Anbefalte innlegg

Jeg kommer til å skaffe meg et par KRK VXT, men jeg er litt usikker på hvilken størrelse jeg trenger. Det tradisjonelle "Hjemmestudioet" mitt er som vanlig en skrivepult med stasjonær PC. Jeg bruker en 24" skjerm, og sitter på en normal avstand fra den. For øyeblikket så bruker jeg Creative PC-høytalere med sub som er rundt 5 år gamle (på tide med en oppgradering). Burde jeg skaffe meg VXT4 eller VXT6? Jeg tenker jo at VXT4 kanskje er best egna, men er VXT6 helt utelukka?

(Jeg sitter langt i fra på den optimale plassen i rommet, men jeg har ikke tenkt til å ommøblere med det første)

Endret av Ruck Fussia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer til å merke litt av en forskjell fra creative-speakere uansett :-)

Er plassen begrensa og rommet lite er kanskje VXT4 veien å gå. Ellers ville jeg gått for VXT6. Da er du ihvertfall mer sikker på å gå gjengitt lavere frekvenser riktig. (ser at denne også har flere frekvensjusteringer).

..Det skal sies at jeg ikke har prøvd noen av disse, men jeg er veldig fornøyd med budsjettmodellen Rokit6 RPG2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv VXT6 på et relativt lite rom. Jeg har skråtak, og merker at bassen hoper seg litt opp helt inntil veggen (kunne vært løst med noen bassfeller o.l, men for meg er det ikke noe problem), men der jeg sitter låter de helt supert. Har faktisk vurdert å gå til innkjøp av en sub i tillegg, for å få litt mer oversikt over de mørkeste frekvensene. Min anbefaling er å gå for 6'erne, jeg opplevde vxt4 som for puslete. Forøvrig meget gode høyttalere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.