Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste headsett for musikkproduksjon for 1000 kr?


Esp_ltd@95

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte meg et shure headsett for rundt 800 kr for ett år siden. Det er et veldig dårlig headsett etter min meining. Det høres veldig flatt ut, har null bass, og har fremhedede frekvenser rundt 2000 hz. Det låter omtrent verre apple hodetelefonene, og gir ett heilt feil lydbilde. Eg mixer med mine krk rokit 5, men når eg gjer ting som direct usb inspilling fra min podhd500 eller akustisk gitar elns, så bruker eg headsett for å ungå metronom og resten av musikken fra å komme på sporet eg spiller in med. Så eg lurte på, kva headsett kan eg få for rundt 1000 kr som gir mest rett lydbilde, og er bra for musikkproduksjon og berre lytte til musikk generellt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør også skaffe deg de relativt billige Koss Porta Pro, siden det er vel det mest brukte headsettet. Veldig kjekt å vite hvordan lyden blir gjennom disse.

Er faktisk ett av de beste headsettene eg har prøvd med tanke på frekvensbalanse.Men headsettet eg vil ha, bør ver så erlig så mulig frekvensmessig og portapro isolerer ikkje bakrunnstøy.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør også skaffe deg de relativt billige Koss Porta Pro, siden det er vel det mest brukte headsettet. Veldig kjekt å vite hvordan lyden blir gjennom disse.

Jeg bruker Koss KTXPro1 Titanium til tracking og også litt miksing, de har utrolig bra lyd til prisen. Koster under 200 spenn. Har flere headsett i 4-700 kr klassen + Porta Pro, men det er disse jeg bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shure SRH940 er også til formålet ditt. Nøytral lyd og etter at de er innspilte bruker jeg ikke annet til å høre på musikk med heller.

Jeg har også Shure SRH940, og jeg stiller bak denne uttalelsen. De er nøytrale og detaljerte. Jeg er ihvertfall fornøyd disse hodetelefonene! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.