Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jazzmaster bridge


telefredrik

Anbefalte innlegg

Yo, kjøpte meg en Fender Jazzmaster for en stund siden. Kjempesmooth gitar og utrolig digg å spille på. Har brukt den live og på øving en god stund nå, men merker at strengene (særlig den tykkeste E-strengen) faller ut av sporet sitt i bridgen og resulterer i sur gitar og irritasjon.

Noen som har samme gitar og samme problem? Har sett litt på Mastery Bridge som ser ganske bra ut.

Dagens løsning er en liten dråpe superlim i hakket, noe som ikke er helt optimalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yo, kjøpte meg en Fender Jazzmaster for en stund siden. Kjempesmooth gitar og utrolig digg å spille på. Har brukt den live og på øving en god stund nå, men merker at strengene (særlig den tykkeste E-strengen) faller ut av sporet sitt i bridgen og resulterer i sur gitar og irritasjon.

Noen som har samme gitar og samme problem? Har sett litt på Mastery Bridge som ser ganske bra ut.

Dagens løsning er en liten dråpe superlim i hakket, noe som ikke er helt optimalt.

Er mange som monterer mustang bro på jazzmasteren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for Mastery bridge.

Jeg har en classic player jazzmaster som kommer med tune o matic bridge, det fungerer bra , men jeg bytta den ut med en roller bridge som fungerer bedre.

På Jaguaren min (CIJ) var det montert mustang bridge og buzz stop, det fungert ikke noe særlig for meg, så jeg gikk til innkjøp av en Mastery bridge og tok av buzz stoppen.

Det fungerer veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mastery bridge går for å være gull ja. Mange (meg selv inkludert) har Mustang broen. Der hopper fortsatt både lys og dyp E ut av sporet sitt. Har en buzzstop som jeg har demontert, men med buzzstoppen montert hadde jeg ikke det problemet. Problemet da var at den ikke så like kul ut, og en mister noe av det som er spesielt med jaguaren/jazzmasteren.

En annen populær løsning, i tillegg til Mustang broen er å shimme halsen. Legge under en bit av et kredittkort eller tilsvarende innerst i halslomma. Da får du øket vinkelen på strengen over broen, og strengel ligger bedre i sporet sitt.

Kan også legge til at Mustang broen er feil radius i forhold til jaguaren og jazzmasteren, så D og G strengene blir litt høyere enn de burde. (Ikke at det er noe jeg legger merke til).

Skulle jeg bygget en egen jazzmaster eller jaguar hadde jeg gått for gibson-løsningen, eller wrap around, som også er nevnt her. Bruker aldri vibarm uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.