Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Være med på prog power-prosjekt i Trondheim?


ohma91

Anbefalte innlegg

Jeg er selv en sanger/gitarist som har kommet frem til at jeg ønsker folk å jamme/komponere med (i første omgang). Har gjennom årene vært med på en del forskjellig, men har stadig hatt et slags "soloprosjekt" ved siden av. Dermed har jeg bygget opp et lite repertoar som jeg nå ønsker å dytte litt flere musikalske dimensjoner i.

Fortinnsvis ser jeg etter en keyboardist, ettersom det er her jeg selv syns å mangle viktige aspekter. Kan ikke si jeg er særlig habil i annet enn å legge strings. Ellers er gitarister alltid nyttige, selv om jeg strengt tatt skulle klare den oppgaven selv hvis nødvendig. Sitter alltid med gitaren under komponering uansett.

Hvis det skulle arte seg til å bli seriøst har jeg, med mangel på bedre måter å si det på, "tilgang" på enkelte fantastiske musikere (bl.a. Baard Kolstad - Borknagar, I.C.S. Vortex, Rendezvous Point). Jeg har ikke tenkt til å legge frem forespørsel hos dem før noe konkret ligger klart (demo/album o.l.). Tilgang på studio har jeg også, hvis det skulle bli aktuelt.

I forhold til musikken så vil folk fort trekke linjer med de kjente prog power-banda. Kan nevne Dream Theater, Haken, Symphony X, Circus Maximus, Pagan´s Mind osv. Dog syns jeg materialet har blitt originalt, selv om folk kanskje avskriver det i skrekken på å bli en ripoff av disse. I tillegg å presse inn mine andre influenser innenfor klassisk, fusion og (prog/)rock.

Jeg har dessverre ikke nok materiale i tilstrekkelig stand for offentliggjøring, men har lagt ut et utdrag fra en låt jeg begynte å spille inn i fjor. Utklippet kan henholdsvis høres på www.myspace.com/ohma91 (kalles "To Salvation") sammen med et par låter fra et band jeg var sanger i som 17-åring. Forøvrig også et utsnitt fra et lite prog prosjekt jeg var del av noen år tilbake.

Hvis noe skulle høres interessant ut, evt. hvis noe er uklart, ta gjerne kontakt på ohma@outlook.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.