Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

"Moderne" amper....


Tommern

Anbefalte innlegg

Det hender jo det finnes sted en positiv utvikling på ett og annet felt her i verden ... :D

Skulle skrive no vettu, men så så jeg avataren til Morten og blei sulten så jeg stikker å får meg no lunsj...............

Endret av Gluke
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det eneste riktige svaret her er at du må prøve selv. Hvis du liker THR10 kommer du antageligvis til å like Fender Mustang, Vox VT etc. Skal du ha god liveamp som låter rør og er rør, men ikke veier et tonn er jo Vox AC15HW en av de beste jeg har vært borti. Perfekt volum til live, studio og det meste annet.

Har bare sett THR på nettet. Men demoene, det "husvennlige" lydbildet man får, allsidigheten, muligheten for å bruke den til opptak av både gitar, vokal og bass, er bakgrunnen for at en slik vil jeg skaffe meg. Men det er helt uten å skjele til live-behovet.

Det er nok som du sier, at det å prøve sjøl er best. Men da burde man vel egentlig ha prøvd på ei scene, med fullt band, for å få et helt korrekt bilde. Det er derfor jeg lurer på om noen har gått opp den stien før meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste som syntes det funker og låter bra er folk som har kjøpt det og nytteløst prøver å overbevise seg selv om at akkurat det, ha ha ha ha ha......

Nja, det er forskjellige måter å bruke teknologi på, selvsagt. Med og uten hodet. Men jeg er også såpass immun mot den tendensen vi ser i deler av tekno/lyd/musikkmiljøene til å la detaljene overdøve helheten, at jeg vil høre sjøl. Og jeg har absolutt ingen problemer med å svitsje mellom presets med pedaler som er tydelig merket. Analogt så det holder ;-)

At tro kan skygge for det objektive kjenner jeg igjen fra en annen del av teknologien, som jeg selv jobber med i yrkessammenheng (fotografi), der enkelte "feinschmeckere" legger så stor vekt på nostalgiske analoge dinosaurer at de nekter å se fakta i øynene (at digital teknologi gir bedre teknisk bildekvalitet). Eller for å bruke en annen parallell: (se bilde) ;-)

post-8009-0-56166300-1352455962_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det eneste riktige svaret her er at du må prøve selv. Hvis du liker THR10 kommer du antageligvis til å like Fender Mustang, Vox VT etc. Skal du ha god liveamp som låter rør og er rør, men ikke veier et tonn er jo Vox AC15HW en av de beste jeg har vært borti. Perfekt volum til live, studio og det meste annet.

Men selv VOX AC15HW veier 22-23 kg. Det er ganske merkbart mer enn de 18 som Peavey Classic 30 veier, eller min skarve VT80+ på 14 kg, som trøkker ut 80 SS-watt før den overstyrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men selv VOX AC15HW veier 22-23 kg. Det er ganske merkbart mer enn de 18 som Peavey Classic 30 veier, eller min skarve VT80+ på 14 kg, som trøkker ut 80 SS-watt før den overstyrer.

Det er sant. Og da er halve hensikten borte, i mine øyne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i uhåndterlige komboer og kjør topp og kabinett stedet. Det kan virke som "mer", men er i realiteten mye mer praktisk. Spesielt med hjul på. :)

Jeg er rimelig sikker på at det kommer jeg aldri i hele mitt liv til å ha. 2 enheter, hvor cabet er like "uhåndterlig" som en combo, hvordan det skal være mer praktisk har jeg litt vanskelig for å se gitt... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rimelig sikker på at det kommer jeg aldri i hele mitt liv til å ha. 2 enheter, hvor cabet er like "uhåndterlig" som en combo, hvordan det skal være mer praktisk har jeg litt vanskelig for å se gitt... :D

En 2x12" med hjul og en forholdsvis kompakt topp synes jeg er mye greiere enn en 2x12" kombo. Sleng på hjul på Classicen så skal jeg være mer enig.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 2x12" med hjul og en forholdsvis kompakt topp synes jeg er mye greiere enn en 2x12" kombo. Sleng på hjul på Classicen så skal jeg være mer enig.... :)

Hadde løsninga vært bare hjul, så hadde jeg beholdt Mesa Boogien. I den verden jeg lever, er det aldri mulig å trille alt fra bilen, til scene / hjem / 2 etasje osv. Topp og cab, pedalbrett og gitar, er nødt til å medføre 2 turer frem og tilbake til bilen. For ikke å snakke om vinter og snø, slaps, salt og fandenskap.....

Som nevnt, en gitar i den ene handa, en snerten combo i den andre, og pedalbrettet under armen. Evt en "moderne" amp med et fotbrett liggende baki, i stedet for et pedalbrett... ;)

Endret av Tommern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.