Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Les Paul


svenni

Anbefalte innlegg

Hallo folkens, spiller for det meste på fender men ser at det hadde vært greit med en ren humbucker gitar også.

Er derfor på jakt etter en lefty Les Paul kopi som ikke er altfor dyr og har kikket litt på Burny, Tokai og Edwards.

Noen som har erfaring med disse evt. har lignende gitarer og anbefale?

Endret av svenni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en Edwards, den som heter 92-something. En god gitar, men milevis unna LPCen min gitt :)

Ser den, hadde en LPC selv som jeg solgte siden den ble for lite brukt. angrer på det nå kan du si :P men hadde vært kjekt med en lignende, har også liggende SD Pearly Gate til og putte i om P.ups skulle låte feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skulle sammenligne, hva ville en gitar "milevis unna LPCen" hatt som logo på headstocken?

Det gamle "hi-end" merket til Epiphone, Elitist... Kanskje.

Har klådd litt på dyrere Edwards-gitarer (130-noe?), og der var det en helt annen kvalitetsfølelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med "ikke alfor dyr"? Veldig forskjell på hva du får til 2000,-, 6000,- og 10.000,- f.eks.

Og hvor mye "kopi" må det være?

Hvis du tenker i ca 5000-kr-klassen vil jo den "nye" Epiphone Les Paul Ultra III være knall. LTD lager jo veldig fine gitarer i samme sjanger et par 1000-lapper opp (EC-1000), litt mer high end Tokai er fint hvis det er din kopp med te.

Ellers må jeg si at min favoritt-humbucker-modell under 10k om dagen er Gibson SG Special Tribute 70s Satin Silverburst. 6299,- og bøttevis av godlyd. Slipper å få ryggplager pga 10-kilos les paul tilogmed (mulig jeg er litt veik). :-)

Litt klønete å få tak i som Lefty, men alle lar seg gjøre med litt kreativitet.

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med "ikke alfor dyr"? Veldig forskjell på hva du får til 2000,-, 6000,- og 10.000,- f.eks.

Og hvor mye "kopi" må det være?

Hvis du tenker i ca 5000-kr-klassen vil jo den "nye" Epiphone Les Paul Ultra III være knall. LTD lager jo veldig fine gitarer i samme sjanger et par 1000-lapper opp (EC-1000), litt mer high end Tokai er fint hvis det er din kopp med te.

Ellers må jeg si at min favoritt-humbucker-modell under 10k om dagen er Gibson SG Special Tribute 70s Satin Silverburst. 6299,- og bøttevis av godlyd. Slipper å få ryggplager pga 10-kilos les paul tilogmed (mulig jeg er litt veik). :-)

Litt klønete å få tak i som Lefty, men alle lar seg gjøre med litt kreativitet.

Er ikke så begistret for nyere Epi gitarer har prøvd et par men de falt ikke helt i smak, husket jeg prøvde en eldre Tokai for endel år siden og den var noe av det bedre jeg har prøvd når det gjelder LP lignende gitarer, så det hadde vært kjekt med en lignende denne.

I pris tenkt jeg rundt 6-7 tusen?

Endret av svenni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.