Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

file vekk noe av nakken på en Gibson les paul


Anbefalte innlegg

Tittelen sier vel det meste, jeg lurte på om jeg kan file vekk noe av baksiden på gibson gitaren min. Delen som jeg fjerne er er den som sitter helt inn at kroppen + en del av kroppen under der nakken er festet. Tenkte jeg skulle file ned nakken slik at den blir mer som en B-C Rich nakke for de som har prøvd å spille på de.

Er litt små nervøs for å prøve dette uten å finne noe info om dette. Kan det la seg gjøre eller vil det ødelegge nakken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener vel halsen? Og pusse ned ved helen slik at den blir slankere der og man får bedre tilgang til de øverste bånda?

Jeg ville ikke gjort det uten å være helt sikker på hva jeg gjorde. Det finnes Les Paul modeller der dette er gjort på forhånd, så da ville jeg heller solgt den jeg har og kjøpt en slik i stedet hvis dette er veldig viktig. Jeg vet ikke om halsinnfestingen er annerledes på disse heller enn de som ikke er pusset ned, og om det lar seg gjøre på de som ikke er pusset ned.

Gjør du et slikt inngrep på gitaren din, vil det forringe verdien betraktelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg mente hals, jeg er selvlært så jeg har egentlig ikke peiling på hva noe gitarting heter på norsk.

Tror jeg stikker ned i den lokal musikkshappa og spør de om de kan hjelpe meg.

Det at verdien på gitaren synker er ikke så viktig fordi den er ganske så slitt fra før av, malingen slitt av flere steder og den har noen bulker, men jeg synes det er kult det gir litt karakter ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg mente hals, jeg er selvlært så jeg har egentlig ikke peiling på hva noe gitarting heter på norsk.

Tror jeg stikker ned i den lokal musikkshappa og spør de om de kan hjelpe meg.

Det at verdien på gitaren synker er ikke så viktig fordi den er ganske så slitt fra før av, malingen slitt av flere steder og den har noen bulker, men jeg synes det er kult det gir litt karakter ...

Bruksslitasje er noe helt annet enn et slikt inngrep. Hvilken type og årsmodell Les Paul er det, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er et betimelig spørsmål, og som nevnt finnes det faktisk LP som har dette ordnet originalt. Viser det seg likevel at det ikke er Les Paul du ønsker, og du kanskje vil selge den du har for å finansiere noe annet, vil det være dumt å "ødelegge" den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lar seg kanskje gjøre. Litt etter hvordan jeg opplever innlegget ditt, så kommer du helt sikkert til å redusere verdien av gitarne din kraftig.

Videre kan det skje at den går i stykker, og blir peisved.

Som andre har sagt, selg den og kjøp deg noe annet.

Man kan ikke bygge om en Jeep Cherokee til en Ford Focus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et slikt tilfelle bør man vel spørre seg om det er en Les Paul man vil ha, eller noe annet.

Kan godt være at han vil ha en Les Paul, men kanskje en annen modell.

Jeg tror det er mer arbeid og mer kostbart å prøve å modifisere en gitar på måten du beskriver, enn å selge den du har og kjøpe en som passer bedre til preferansene dine. I tillegg, som Castor never, risikerer du å få peisved som resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.