Web Analytics
Gå til innhold
Frevev

Ny forsterker

Anbefalte innlegg

god ettermiddag alle sammen!

Er på letinga etter en ny forsterker nå jeg føler min Randal RH300G3 har vært spennende lenge nok på gutterommet. Er det noen som har noen anbefallinger å komme med?

Spiller aller mest metall rett og slett, liker å spille en del rock, men er på utkikk etter den dype/feite, grove med likevel kontrollerte tonen om det går an å forklare det slik.

Har hørt mye råfett fra Mesa boogie, men de er så jævlig dyre, så lurte på om noen hadde erfaringer med for eksempel Peavey 6505 eller andre amper?

Gjerne rør-amp denne gangen.

Er frelst av stilen til Dimebag, det sier vel mye, men er ikke ute etter å komplett kopiere ham, spiller mye deathcore kontra ham,

og er ute etter noe å spille mye forskjellig med, men som duger til spillejobber også.

Takk for all hjelp og alle tips!

Den Randall RH300G3 ampen er forresten for salg om noen trøndere eller i omegn er interesserte, toppen for 4000,- samlet med kabinett kunne jeg tenkt meg 7000,-.

Pent behandlet gutteroms forsterker, kabinettet har en flenge etter transport på siden, ubetydelig for lyd og kvalitet mener nå jeg :)

Selger også en Esp LTD EC-401 gitar, DR grønne neon strenger på den akkurat nå, 10-46. 5000,- pent behandlet, gutteroms gitar.

Send meg mail om det er noen ønske og bilder og generell interesse: Vfredrik@gmail.com

Endret av Frevev

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer veldig an på hva slags lydideal DU har. Så hadde vært fint om du spesifiserte det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

JVM 410 marshall får mye skrøyt og etter som eg forstår dekker den det meste av sjangere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil jo kanskje mene at min Mesa slettes ikke er så jævli dyr jeg da... sjekk linken i signaturen min :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spiller veldig mye metall som sagt, deathcore, lyd idealet mitt er ikke helt definert ettersom at jeg ikke har fått prøvd for mye.

Tight, feit lyd, noe som ligner veldig på Laboga ampen sin ytelse i låten på linken, men er dette clean uten effekter etc? er dette mastret og gjort med noisegate (har ISP G-string selv apropo)

så er det jo vanskelig å sammenligne. Men enkelt og greit, elsker gitar sounden til f.eks Dimebag, Will og Mark fra Lamb, ikke bry dere med å kalle dette stereotypisk, prøver bare å

gjøre det enkelst mulig, ellers er det jo deathcore, skitten men likevel tight lyd, Suicide silence, parkway drive, annotations of an autopsy.

Vanskelig å definere, ønsker en forsterker med en dyp og feit lyd rett og slett, rettet mot metall, Laboga hørtes veldig i den rettningen ut, holder kanskje for meg og.

Rocktrond: Hvor er det mulig å få prøvd / handlet en slik? er de laget for det europeiske markedet? :)

Krankenstein jr. er ikke interessant nei :) vil helst ha en voksen amp som kan brukes på scena uten å se søt ut ;)

Legger meg opp mot 10k kan vi si, kanskje noen lapper over om noe tickles my fancy veldig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Laboga er laget i Polen, så de funker absolutt i Europa. Kan prøves og kjøpes hos PowerGuitar.no i Kristiansund. Har hørt at innehaveren er en knakende grei kar ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var noe utenfor prisrekkevidden jeg tenkte meg for ett merke jeg ikke er altfor kjent med og ikke klarer å dra og prøve uten videre :/

Men tusen takk for tipset, tror det blir å prøve en av peavey ampene evt mesa? Er det noe kraftige cons på Mesa sin dual rectifier?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tommern: Ikke på noe vis lydmessig, og kall meg svak, men liker å ha half-stack oppstillinga istedenfor mikket amp :)

Unnskyld om det såret din mening om Mkl, jeg syns ingenting vondt om lyden fra den forsterkeren. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tommern: Ikke på noe vis lydmessig, og kall meg svak, men liker å ha half-stack oppstillinga istedenfor mikket amp :)

Unnskyld om det såret din mening om Mkl, jeg syns ingenting vondt om lyden fra den forsterkeren. ;)

He he. No worries, bare lurte jeg. Smekker du denne oppå et cab, så låter det enda fetere, og ser vel kanskje bøst nok ut, til en overkommelig penge. Den er jo ikke akkurat rosa da...... :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er vel ikke akkurat en MK1 noen metallamp, selv om den sikkert i følge enkeltes ører har mye gain ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.