Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikding "The Factory"


Anbefalte innlegg

Må si jeg ikke skjønner den bryteren helt, så har bare tatt det rett fra tegningen. Gikk over med potensiometer for å sjekke kontakt mellom kretskort og potmetre, og mellom potmetrene i går. Alt hadde kontakt. (Sjekket nok ikke alle... Var rimelig sent)

post-9639-0-86187000-1362297586_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den er koblet til senter. Ser nå at det er en dårlig lodding der. Fikser den loddingen som første ting i kveld.

Men den fikk jo strøm til dioden. Fungerte også på samme måte med batteri.

Ved første forsøk ble forresten batteriet varmt. Det er vel et tegn på en kortslutning et sted? Det skal vel ikke bli varmt under bruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det høres rart ut at batteriet blir varmt.

Det er en annen ting jeg ikke helt skjønner her, og det er at BOM nevner AC128 transistorer, og da forventet jeg at kretsen skulle ha positiv jord sånn som de fleste ge fuzz face. Men ut fra koplingsskjema så ser det ikke ut som det er positiv jord på denne.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beskrivelsen din antyder at en eller flere transistorer står feil vei. Hvis du måler spenning til jord på alle beinene på alle transistorene og røper resultatene her så kan nok mange av folkene på dette forumet fortelle hvilke(n) som er feil på mindre enn ett sekund.

Det er ikke bra at batteriet ble varmt. Håper ikke en av germanium-transistorene tok støyten.

@entoneskala: Fuzz Factory er en LPB-1 inn i en "opp-ned" Fuzz Face, og så er det lagt til noen ekstra potmeter her og der. En opp-ned Fuzz Face kan oscillere og være ustabil, og dette er hva Fuzz Factory handler om. Når den er opp-ned kjører den med vanlig jord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fantastisk forum dette her, vil bare gi min honør til alle som leser postinger og kommer med konstruktive innspill og råd!

Et søk, ti minutters lesing, en liten endring av transistorretning og vips så gikk The Factory-klonen som jeg forlengst hadde gitt opp fra å høres ut som en middels slapp endetarm til å bli en blodhissig fuzzpedal rusa på LSD, sweet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Space, det er litt vanskelig å se på bildet ditt pga den gule sirkelen men hvilken vei står egentlig Q2? Jeg hadde på utrolig vis satt både Q2 og Q3 feil vei, og da hørtes pedalen ganske lik ut som den youtube-videoen. Etter å ha satt disse riktig vei ble det derimot vei i vellinga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.