Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarlærerblogg: Arpeggioer.


PerA

Anbefalte innlegg

Har telt på knappene lenge om jeg skal starte en slik tråd. Jeg har hengt på dette forumet siden jeg var 14-15 år og likte "alt bortsett fra opera og køntri", og det føles av og til snålt å belære folk på forumet her.

Men nå er det engang slik at det er lærer jeg er, og jeg tar jobben min seriøst. Dette innebærer å reflektere over den jobben jeg gjør, og det gjør jeg gjennom bloggen min. Den har etterhvert blitt besøkt relativt ofte, og jeg tror tida er moden for å dele det jeg skriver med dere her inne. Håpet er å kanskje inspirere andre gitarlærere, og evt få feedback. :)

Jeg begynner med å resirkulere et gammelt innlegg som oppsummerer mitt syn på hvordan man tar for seg arpeggioer:

http://storeforventninger.wordpress.com/2011/01/25/gitarundervisning-arpeggioer/

(Jeg har ingen annonser som jeg tjener på, så jeg er ikke ute etter å få flere klikk).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du hadde tjent penger på mange klikk så er det da ingen verdens grunn til å ikke dele dette med oss. Fikk bare såvidt skummet gjennom innlegget, men det ser ved første øyekast veldig bra ut, og jeg gleder meg til å lese bloggen din litt mer grundig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha.

Det du skriver inspirerte meg, vet ikke hvordan det gjorde det, men det skjedde.

Har spilt gitar 4-5 timer sammenhengene siden jeg leste bloggen din!

Takk!

Wow! Beste responsen jeg kunne håpet på. :)

Kongeblogg! For min del må du gjerne hive inn enda mer tabulatur for tonika, dominant og subdominant :P Jeg er nemlig helt på bærtur når det gjelder teori/skala/ modi og min eneste ressurs er en jazzfanatisk bror som prakker på meg Stubø-teknikker til jeg svetter på ryggen...

Så du kommenterte på "Muskulære snarveier"-innlegget, og har svart deg. :)

Funksjonsharmonikk kommer kanskje etterhvert. Forsøker å holde meg mest mulig undervisningsorientert når jeg blogger, så jeg vet ikke hvor mange "slik forstår du musikkteori"-innlegg som er aktuelle. :)

(Har faktisk lekt litt med tanken på å skrive en noteløs musikkteorisak, men vil ha litt mer undervisningserfaring på beina før jeg begynner på noe sånt).

Stubø-teknikker?

Endret av PerA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har telt på knappene lenge om jeg skal starte en slik tråd. Jeg har hengt på dette forumet siden jeg var 14-15 år og likte "alt bortsett fra opera og køntri", og det føles av og til snålt å belære folk på forumet her.

Men nå er det engang slik at det er lærer jeg er, og jeg tar jobben min seriøst. Dette innebærer å reflektere over den jobben jeg gjør, og det gjør jeg gjennom bloggen min. Den har etterhvert blitt besøkt relativt ofte, og jeg tror tida er moden for å dele det jeg skriver med dere her inne. Håpet er å kanskje inspirere andre gitarlærere, og evt få feedback. :)

Jeg begynner med å resirkulere et gammelt innlegg som oppsummerer mitt syn på hvordan man tar for seg arpeggioer:

http://storeforventn...ing-arpeggioer/

(Jeg har ingen annonser som jeg tjener på, så jeg er ikke ute etter å få flere klikk).

Veldig bra. Jeg har aldri tenkt nøye over kombinasjonen arpeggioer og akkorder, og det er jo en ganske herlig sammenheng når man tenker på det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.