Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ja, da ble det Fano


mrj

Anbefalte innlegg

Ja, etter et par besøk på Vintage Guitar i Oslo røyk jeg tilslutt på en Fano SP6. Jeg prøvde en slik i Chicago og ble solgt. For de som ikke kjenner til Fano, er disse bygget av Dennis Fano i USA. Modellene er stort sett hybrider av gamle Fender- og Gibson-modeller. SP6 har lespaul-kropp men telebridge- og pickup og p-90 i neck. Jeg har spilt kropp i or og lønnehals, så her blir det twang!

2012112_fano.png

jeg har bestilt en i samme farge, men med carving langs kanten av kroppen.

Endret av mrj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

t_201335_DSCN0392.JPG

t_201335_DSCN0402.JPG

t_201335_DSCN0395.JPG

Jess, da var gitaren her! Dessverre så ble Candy Apple red til Fiesta red en plass over atlanteren, så den ble noe lysere rød enn jeg hadde tenkt. Dette ble behandlet på en gentlemen-aktig måte fra Vintageguitar, så etter å ha prøvd denne, tok jeg den med meg hjem. Den er mer lyserød enn hva framkommer på bildene (dårlig kamera på innendørsbilder).

Hva skal man si, denne gitaren er helt fantastisk. Kvalitet på alt, mange gjennomtenkte detaljer, kjempebra hals. Og så lyden: ekstremt fleksibel! Alt fra teletwang via clean strat-singlecoil til feit rockelyd. Mye av dette tror jeg har å gjøre med tonekretsen, som er ekstremt følsom. På bridgepu-en går man helt fra twang til tjukk, og necken kan spanke i vei uten problemer. Best av alt er når disse to kombineres, en særdeles full og klar lyd. masse topp(hvis man vil) og feit mid kombinert! så ja, denne kan anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.